Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
21. 12.
2023

Elektronizace vztahů se zaměstnanci prostřednictvím Úřadovny

  • RSS
Informačně přínosné | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) již několikrát informoval o možnostech využití agendy Úřadovna pro elektronizaci různých univerzitních procesů. Nově byla agenda využita také pro elektronizaci vztahů mezi školou a zaměstnanci, kdy jejím prostřednictvím zaměstnanci MU podepisovali dohody o výkonu práce na dálku. Během října podepsalo dohodu elektronicky více než 2500 zaměstnanců MU.

Dříve bylo možné dle zákoníku práce doručovat elektronicky pouze v případě, kdy zaměstnanec disponoval platným uznávaným elektronickým podpisem. Nově je možné doručovat i do soukromé e-mailové schránky, pokud s tím zaměstnanec písemně souhlasí.

V takovém případě je nejprve dokument elektronicky podepsán zástupcem školy, dokument je prostřednictvím IS zaslán zaměstnanci a ten po jeho zobrazení má možnost jej podepsat tzv. prostým podpisem, tj. kliknutím na tlačítko v aplikaci. Dokument je následně opatřen systémovou pečetí s vodoznakem zaměstnance.

Obr. 1: Podepsání dokumentu elektronicky, včetně volby e-mailové adresy pro doručení

Oproti doručování studentům je u zaměstnanců navíc vyžadován souhlas s doručením, který musí mít písemnou podobu. Souhlas se zobrazí jako text před samotným podepsáním, zaměstnanec díky tomu nemusí provést ani jeden klik navíc a systém automaticky vygeneruje písemnou formu souhlasu do spisu. Legislativou je vyžadováno doručení na soukromý e-mail, proto se zaměstnanci předvyplní jeho poslední známá adresa, kterou má možnost změnit nebo jen potvrdit podpisem. Výsledný dokument se poté na tento e-mail automaticky doručí.

Výhodou doručování prostřednictvím Úřadovny je, že odpadá nutnost programovat řešení na míru pracovněprávním vztahům. Zaměstnanec se může rozhodnout, zda chce nebo nechce doručovat elektronicky. Vše je provedeno hromadně, případně automatizovaně, a celý proces je řádně evidován ve spisu včetně písemných souhlasů.

O využití Úřadovny jsme vás již dříve informovali v novinkách Hromadné zpracování dohod o provedení práce v Úřadovně nebo Elektronizace zápůjček IT techniky pro potřebné studenty v Úřadovně.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« Systém pro kontrolu pravosti diplomu Pravydiplom.cz dostal novou podobu (16. 11. 2023 13:14) | Představení agendy pro hodnocení zaměstnanců » (21. 12. 2023 08:15)

Zatím žádné komentáře.