KJAZ Jazyk

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/0. 15 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Bc. Milan Boháček, M.A. (přednášející)
Mgr. Veronika De Azevedo Camacho, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Fialová (přednášející)
Mgr. Jiřina Hrbáčková (přednášející)
PhDr. Helena Hušková (přednášející)
PhDr. Zdena Kuchařová Kalná (přednášející)
doc. Halyna Myronova, CSc. (přednášející)
Ing. Mgr. Blanka Pojslová (přednášející)
Mgr. Bc. Eva Punčochářová (přednášející)
Mgr. Eva Rudolfová (přednášející)
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Alena Světlíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jarmila Šafránková (přednášející)
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková (přednášející)
Garance
PhDr. Helena Hušková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě - Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Jazyk (KJAZ) Cílem předmětu je prohlubování a aktivování znalosti gramatických struktur jazyka a rozšiřování slovní zásoby se zvláštním zřetelem k odborné ekonomické a obchodní terminologii jako základu úspěšné profesní komunikace. Významnou součástí je práce s odborným textem a osvojení zásad cizojazyčné obchodní korespondence. V rámci předmětu si studenti mohou volit němčinu,angličtinu nebo francouzštinu. Předpokladem je základní až nižší střední pokročilá znalost obecného jazyka, kterou studenti prokáží vyplněním vstupního testu. Na základě jeho výsledku obdrží doporučený studijní program pro úroveň A (základní znalost) nebo pro úroveň B (nižší střední pokročilá znalost), jehož splnění bude předpokladem pro absolvování zkoušky. Vývoj svých jazykových znalostí si budou studenti moci ověřovat za pomoci kontrolních testů, které budou před koncem každého semestru zveřejňovány v Informačním systému MU. Forma zkoušky: písemná a ústní
Osnova
  • KJAZ – ANGLIČTINA I.semestr 1 Unit 1 FIiB: Customers 2 Unit 2 FIiB: Companies 3 Unit 3 FIiB: Travel 2.semestr 1 Unit 4 FIiB: Troubleshooting 2 Unit 5 FIiB: Company History 3 Unit 6 FIiB: Retailing 3.semestr 1 Unit 7 FIiB: Products 2 Unit 8 FIiB: People 3 Unit 9 FIiB: Business Environment 4.semestr 1 Unit 10 FIiB: Finance 2 Unit 11 FIiB: Corporate Responsibility 3 Unit 12 FIiB: Competition FIiB = First Insights into Business: Students Book////// KJAZ – NĚMČINA První dvě fáze samostudia odpovídající zhruba délce dvou semestrů jsou zaměřeny na upevňování a prohlubování znalostí obecného jazyka. I. semestr 1. MUN L 1: Hallo, wie geht es? 2. MUN L 2: Wie komme ich… 3. MUN L 3: Haben Sie ei Zimmer frei? 4. MUN L 4 : Was gibt es Neues? 5. MUN L 5: Wo wohnen Sie? 6. MUN L 6: Einkäufe unter einem Dach 7. MUN L 7: Alles für die schlanke Linie 8. MUN L 8: Wohin in Urlaub 9. MUN L 9: Was machen Sie in Ihrer Freizeit 10. MUN L 10: Krank im Urlaub 11. MUN L 11: Was ziehen Sie an? 12. MUN L 12: Lebenslauf II.semestr 1. MUN L 13: Nach dem Abitur 2. MUN L 14: Tolle Ideen 3. MUN L 15: Kennst du dein Land? 4. MUN L 16: In der Moldaumetropole 5. MUN L 17: Wie kommst du mit deinem Geld aus? 6. MUN L 18: Als Aupairmädchen im Ausland 7. MUN L 19: Was soll ich tun? 8. MUN L 20: Die Tschechische Republik 9. MUN L 21: Ein unerwünschter Zeuge 10. MUN L 22: Die Bundesrepublik Deutschland 11. MUN L 23: Aus der Presse 12. MUN L 24: Österreich 13. MUN L 25: Die Schweiz III. semestr 1. NvH L 1: Bedürfnisse 2. NvH L 2: Der Wirtschaftskreislauf 3. NvH L 3: Die Produktion 4. NvH L 4: Der Produktionsfaktor Arbeit 5. NvH L 5: Die Arbeitslosigkeit 6. NvH L 6: Das Sozialprodukt 7. NvH L 7: Die Steuern 8. NvH L 8: Der Konjunkturzyklus 9. NvH L 9: Der Markt 10. NvH L 10: Die Marktwirtschaft 11. NvH L 11: Rechtsformen der Unternehmen 12. NvH L 12: Güter IV. semestr 1. NvH L 13: Der Lohn 2. NvH L 14: Preise 3. NvH L 15: Der Verbrauch 4. NvH L 16: Das Marketing 5. NvH L 17: Vertriebswege 6. NvH L 18: Die Umwelt 7. NvH L 19: Neue Trends im Fremdenverkehr 8. NvH L 20: Das Geld 9. NvH L 21: Banken 10. NvH L 22: Die Börse 11. NvH L 23: Der Außenhandel 12. NvH L 24: Die Europäische Union////// KJAZ - FRANCOUZŠTINA I. semestr 1 Révision de grammaire - leçons 4, 11, 20 2 Leçon 16 : Une panne dessence Unité 1: Enchanté 3 Leçon 17 : Un week-end bien rempli Unité 2: Quel est votre nom ? 4 Leçon 18 : Le tour du monde en 80 jours Unité 6 : Voilà votre clef 5 Direction dune entreprise en France 6 Les annonces – les journaux français 7 Unité 3: Je voudrais réserver... 8 Les contacts Leçons 19 + 26 : Un bouquet de roses + Allez tout droit 9 Voyages daffaires Unité 4 + 5 : Ils arrivent + Deux alllers simples 10 Leçon 20 : En visite 11 Les Français à table Leçon 21 + 24 : Un repas en famille + Les Français à table 12 Unité 6 :Voilà votre clef Leçon 22 : Madame Picard fait ses courses 13 Une journée (période de la vie – déscription, narration) Leçon 23 : Une journée de ski II. semestr 1 Leçon 25 2 Leçon 25 + 29 : Daniel nest pas dans son assiette + Auto- stoppeurs à lécole Unité 12 : En cas de maladie... 3 Leçon 27 Chambre à louer Unité 7 : Quest-ce que vous prenez ? 4 Leçon 28 : Paris – gare de Lyon Unité 10 : Bonne route! 5 Unité 8 : Chèque ou espèces? 6 Leçon 29 : Autostoppeurs à lécole 7 Leçon 30 : Le portrait robot du Français moyen“ + 31 „Les soldes Unité 9 : En ville 8 Leçon 32+33 : A propos de Čapek + Musique en tête 9 Correspondence - lettre personnelle, lettre daffaires Leçon 34 : Avant de nous quitter 10 Unité 11 : Si on allait à Paris 11 CV, lettre dengagement, lettre de candidature 12 Unité 14 : Une embauche 13 La France et les pays francophones – un petit précis III. semestr 1. Prise de contact (Faire un tour de table + Engager une conversation téléphonique) 2. Prise de contact (Accueillir à laéroport + Accueillir dans lentreprise) 3. Agenda (Prendre rendez-vous + Changer rendez-vous) 4. Agenda (Organiser son temps de travail) 5. Agenda (Communiquer un emploi du temps) 6. Voyage (Sinformer sur le lieu de destination) 7. Voyage (Se déplacer en ville) 8 Voyage (Trouver le bon chemin + 9. Voyage (Faire le tourisme) 10. Transports 11. Hôtel (Choisir un hôtel + Réserver une chambre dhôtel) 12. Hôtel (Séjourner à lhôtel ) 13. Hôtel (Adresser une réclamation) IV. semestr 1. Restauration (Sadapter aux traditions + Passer commande) 2. Restauration (Travailler dans une restauration + Faire des critiques) 3. Entreprise (Découvrir entreprise + Comparer des performances) 4. Entreprise (Réussir dans les affaires) 5. Entreprise – (Chercher des opportunités) 6. Travail (Répartir les tâches + Aménager lespace de travail) Travail (Résoudre les conflits du travail + Travailler à létranger) Grammaire: La comparaison 7. Recherche demploi (Consulter les offres demploi + Découvrir ses Motivations Recherche demploi (Rédiger un curriculum vitae + Passer un entretien dembauche) 8. Les annonces Correspondence – lettres daffaires- types 9. Prise de parole (Pratiquer lécoute active + Présenter des objections) Prise de parole (Faire une présentation + Poser de bonnes questions) 10. Correspondence daffaires 11. Points de vue (Lutter contre de chômage + Faire face à la mondialisation) 12. Points de vue (Comparer des modèles éducatifs + Faire un tour de la presse) 13. Agriculture française Lettres daffaires
Literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. x, 350. ISBN 052143680X. info
  • MANTON, Kevin. First insights into business. 5. impr. Harlow: Longman, 2001. 71 s. ISBN 058233439X. info
  • HÖPPNEROVÁ, Věra a Jaroslava KERNEROVÁ. Němčina v hospodářství. 2. vyd. Praha: Ekopress, 2001. 304 s. ISBN 8086119122. info
  • GRUNEBERG, Anne a Béatrice TAUZIN. Comment vont les affaires? :cours de français professionel pour débutants. Paris: Hachette Livre, 2000. 192 s. ISBN 2-01-155144-7. info
  • ROBBINS, Sue. First insights into business : students' book. 1. ed. Harlow: Longman, 2000. 175 s. ISBN 0582334543. info
  • HÖPPNEROVÁ, Věra. Moderní učebnice němčiny : vhodná i pro samouky. Edited by Lenka Jaucová. V Praze: NS Svoboda, 2000. 357 s. ISBN 8020510141. info
  • SACHS, Rudolf a Renata POHORSKÁ. Francouzská obchodní korespondence : Correspondance commerciale (Souběž.). 1. vyd. Plzeň: Fraus, 1999. 224 s. ISBN 80-85784-84-X. info
  • PRAVDA, Miroslav a Marie PRAVDOVÁ. Francouzština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Voznice: LEDA, 1999. 463 s. ISBN 80-85927-07-1. info
  • MAGRANER, Jean-Jacques a Marek ZAJĄC. Obchodní francouzština. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1998. 153 s. ISBN 8302048011. info
  • MAGRANER, Jean-Jacques a Marek ZAJĄC. Obchodní francouzština. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1998. 153 s. ISBN 8072002503. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. 300 stran. ISBN 0521559286. info
  • MILIČKOVÁ, Ladislava. Nejčastější chyby ve francouzštině.Chyby, které dělají Češi, když mluví franc. Brno: MC nakladatelství, 1996. 151 s. info
  • DAVIES, Helen. Obrázkový francouzsko - český slovník. Translated by Janka Priesolová, Illustrated by John Shackell. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství a knihkupectví Jiří Fraus, 1995. 118 s. ISBN 80-85784-33-5. info
  • TRUSCOTT, S., M. MITCHELL a Béatrice TAUZIN. Le Français a Grande Vitesse :cours intensif pour débutants. Vanves: Hachette, 1994. 191 s. ISBN 2-01-020322-4. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. x, 259. ISBN 0521357705. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1985. viii, 328. ISBN 0521287235. info
  • RADINA, Otomar. Zrádná slova ve francouzštině [Radina, 1983]. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. info
Metody hodnocení
Student se připravuje formou samostudia. Zkouška písemná a ústní. 60% úspěch u písemné části je podmínkou připuštění k ústní části zkoušky: u ústní zkoušky se vychází z autentického odborného textu v cizím jazyce, úkolem studenta je shrnout jeho obsah a diskutovat se zkoušejícím nad dílčími otázkami, které obsahově souvisejí s tematickým odborným okruhem, o kterém má student samostatně hovořit.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, jaro 2002, podzim 2002, jaro 2003, podzim 2003, jaro 2004, podzim 2004, jaro 2005, podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009.