FSpS:np023 Pedagogical Practice II - Course Information
np023 Pedagogical Practice II
Faculty of Sports StudiesAutumn 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
Department of Sport Pedagogy – Faculty of Sports Studies
Contact Person: PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D. - Prerequisites (in Czech)
- np022 Pedagogical Practice I
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Education and Sport (programme FSpS, N-TV)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV) (2)
- Course objectives
- The aim of teaching experience continuous II is familiar with the terrain secondary schools. To be closer to the documentation on the educational students (catalog and personal data sheets, statements of the class, the class book, certificate, application for the release of TV, record of the accident school, the school curriculum ZV, etc.). On the basis of theoretical teaching, educational and psychological knowledge, training under the guidance of teachers, to prepare and implement different types of lessons, check your training and educational skills and abilities.
- Syllabus
- Programme: Student will absolve two weeks (one subject students) three weeks (two subject students) of continuous practice during semester at high school in place of living. They are supposed to teach 14 ours all together. Listening is recommended. Students have taken basic experiences with didactics skills: to plane teaching matters, to set didactics goals, to motivate of pupils, to prefer suitable organization didactics types and forms.
- Literature
- BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004th ed. Praha: ISV, 2004. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- LOCHMANOVÁ, Ludmila and Ferdinand MAZAL. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1998, 107 s. ISBN 80-85783-21-5. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Učební dokumenty pro gymnázia : učební plány, učební osnovy (denní studium, studium při zaměstnání) : osmiletý studijní cyklus : čtyřletý studijní cyklus. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1999, 205 s. ISBN 80-7168-659-X. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- RYCHTECKÝ, Antonín and Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
- SKOPOVÁ, Marie and Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005, 178 s. ISBN 8024609738. info
- ŠKOP, Václav and Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- VILÍMOVÁ, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy (Didactics of thephysical education). 1st ed. Brno: Paido, 2002, 103 pp. Skriptum, edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-033-6. info
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický. 2007. Dostupný na www.msmt.cz/vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdělávání-verze-2007
- JABŮRKOVÁ, Vendula and Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
- DANDOVÁ, Eva. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 171 s. ISBN 9788073573737. info
- Assessment methods
- 14 preparations for the teaching unit at a school in including cards, and remarked of set-ups,and remarked teacher training, teaching the required documentation, student evaluations of the continuous practice II, Agreement on implementation of the work
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 2 týdny.
- Enrolment Statistics (Autumn 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2008/np023