bk1039 Management

Fakulta sportovních studií
jaro 2010
Rozsah
16/8. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bk1039/man1_sem: Pá 12. 3. 14:10–15:30 K112, Pá 9. 4. 15:00–17:00 K112, D. Kudová
bk1039/man2_sem: Pá 12. 3. 14:10–15:30 K112, Pá 9. 4. 15:00–17:00 K112, D. Kudová
bk1039/prednaska: Pá 19. 2. 12:30–14:30 K113, Pá 12. 3. 12:00–14:00 K112, Pá 19. 3. 13:30–15:30 E34/225 - seminární místnost, Pá 26. 3. 11:00–13:00 K112, Pá 9. 4. 13:00–15:00 K112, Pá 16. 4. 16:45–18:45 K112, D. Kudová
Předpoklady
(! bk505 Management ) && ! NOW ( bk505 Management ) && (! bk602 Management ) && ! NOW ( bk602 Management )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po úspěšném absolvování předmětu "Management" bude student schopen:
- interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu,
- uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a v organizačním rozvoji,v organizaci a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí,
- analyzovat prostředí ziskové či neziskové organizace.
Osnova
  • 1. Pojmy managementu
  • 2. Situační analýza prostředí
  • 3. Manažer
  • 4. Plánování - obsah plánování, stanovení cílů, osobní plány, time management, podnikové plány, práce a volný čas
  • 5. Vedení - definice, způsoby vedení, sdílené rozhodování, autorita
  • 6. Rozhodování - rozhodovací proces, rozhodovací analýza, metody rozhodování
  • 7. Organizování - obsah organizování, organizační struktura podniku, řídící orgány, kultura organizace
  • 8. Kontrola - pojem a obsah, kontrolní systémy, druhy kontroly
  • 9. Krizový management - krize, příčiny krizí v podnicích, průběh krize, jak se chovat v krizových situacích
  • 10. Management změn - proces změn, druhy změn
Literatura
  • Marketing management (Orig.) : Marketing & management : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1992] : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1995]. info
  • JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 514 s. ISBN 9788024712796. info
  • Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
  • BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
  • DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 8071694223. info
Výukové metody
přednášky
řešení případových studií
Metody hodnocení
Písemná a ústní zkouška
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2017.