bk4024 Manažerské minimum ve sportu

Fakulta sportovních studií
jaro 2024
Rozsah
7/7/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jitka Kampasová, BA (Hons), Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Kozina (cvičící)
Mgr. Adam Kyselica, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Vyroubal (cvičící)
Ing. Barbora Buchtová, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 8. 3. 13:00–15:30 C15/207, Pá 3. 5. 13:25–15:05 B11/311, Pá 10. 5. 13:50–15:30 B11/311
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk4024/01: Pá 15. 3. 9:40–12:10 B11/236, Pá 22. 3. 13:00–14:40 B11/235, Pá 10. 5. 12:10–13:50 B11/236, M. Vyroubal
Předpoklady
BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti managementu, marketingu, ekonomie a jejich možnými aplikacemi v praxi. Orientovat se ve světě financí, možnostech podnikání ve sportu a v organizaci sportu v ČR.
Výstupy z učení
- definovat a vysvětlit základní pojmy z oblasti managementu, marketingu a ekonomie
- aplikovat manažerské dovednosti v konkrétních situacích
- porozumět základům financí a tyto znalosti aplikovat v různých životních situacích
- znát organizaci sportu v ČR
- získat základní znalost v problematice podnikání ve sportu
Osnova
  • 1. Význam managementu a základní pojmy
  • 2. Osobnost manažera jeho funkce a role
  • 3. Základní manažerské dovednosti a jejich využití v praxi
  • 4. Základní ekonomické pojmy – nabídka, poptávka, trh
  • 5. Měření výkonnosti ekonomiky, inflace, nezaměstnanost
  • 6. Bankovnictví a peníze
  • 7. Základní pojmy marketingu
  • 8. Organizace sportu v ČR
  • 9. Základy podnikání ve sportu
Literatura
  • ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Vyd. 2. Praha: C.H.Beck, 2010, xxiv, 499. ISBN 9788074001154. info
  • SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 427 s. ISBN 9788024733395. URL info
  • JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 514 s. ISBN 9788024712796. info
  • FUCHS, Kamil a Pavel TULEJA. Základy ekonomie. 2.upravené. Praha: Ekopress, odborné nakladatelství, 2005, 348 s. ISBN 80-86119-94-7. info
  • BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 8085839458. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Náplní seminářů bude aplikace získaných teoretických vědomostí do praktického využití (manažerské dovednosti), další problematika bude procvičována formou případových studií, kde se od studentů očekává diskuze nad danou problematikou, podložena teoretickým základem získaným na přednáškách.
Student vypracuje a prezentuje seminární práci.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen kolokviem.
Student bude připuštěn ke kolokviu, jestliže se aktivně podílí na seminářích, řádně prezentuje a včas odevzdá seminární práci (tj. získá 60–100 %).
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou „F“ a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, podzim 2024, jaro 2025.