SPP205 Logotherapy and Existencial Analysis

Faculty of Social Studies
Autumn 2003
Extent and Intensity
1/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, MBA, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Department of Social Policy and Social Work – Faculty of Social Studies
Timetable
Mon 10:00–11:40 J21, Mon 12:00–13:30 J21
Prerequisites (in Czech)
Předpokladem absolvování kurzu je vysoká motivace a zájem o problematiku sociální práce s lidmi, kteří nejsou schopni sociálního fungování, protože ve své životní situaci nedokáží identifikovat smysl. Předpokládám, že si studenti kurz zapíší až po absolvování kurzů "Teorie a metody sociální práce" a "Odborné praxe a supervize I".
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kurz si klade za cíl seznámit studenty s existenciální analýzou a logoterapií. V jeho průběhu budou prezentovány základní logoterapeutické koncepty a pracovní postupy. Studenti si však osvojí nejen znalostní stránku existenciálního přístupu, ale budou si moci osvojit logoterapeutickou optiku také sebezkušenostní formou. V kurzu se budou kombinovat přednášky s výcvikovými prvky.
Literature
  • FRANKL, Viktor Emil. Teorie a terapie neuróz : [úvod do logoterapie a existenciální analýzy]. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999, 171 s. ISBN 8071697796. info
  • FRANKL, Viktor Emil. Lékařská péče o duši : základy logoterapie a existenciální analýzy. Brno: Cesta, 1996, 237 s. ISBN 8085319500. info
  • LUKAS, Elisabeth S. I tvoje utrpení má smysl : logoterapeutická útěcha v krizi. Translated by Jarmila Vašíčková. Brno: Cesta, 1998, 191 s. ISBN 8085319799. info
  • LUKAS, Elisabeth. Logoterapie ve výchově. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 207 s. ISBN 80-7178-180-0. info
  • LUKAS, Elisabeth S. LOGO-TEST : zkouška k měření "prožívané smysluplnosti" a "existenciální frustrace". Translated by Karel Balcar. Chrudim: Mach, 1992, 20 dotazn. info
  • NAVRÁTIL, Pavel. Existenciální analýza a logoterapie jako model sociální práce s adolescenty (Existential analysis ang logotherapy in social work with adolescent). Brno: Fakulta sociálních studií MU, 2000, 220 pp. Disertační práce. info
  • NAVRÁTIL, Pavel. Existenciální analýza a logoterapie jako model sociální práce s adolescenty (Existential analysis ang logotherapy in social work with adolescent). Brno: Fakulta sociálních studií MU, 2000, 220 pp. Disertační práce. info
Assessment methods (in Czech)
Výuka probíhá formou přednášek, cvičení, sebezkušenostních seminářů, hraní rolí, imaginací atp. Zápočet se uděluje za 80 % docházku, aktivní účast v semináří, odevzdání všech písemných prací a zvládnutí eseje, který ověřuje znalost základní logoterapuetické literatury.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Credit evaluation note: 2 původní kredity.
Teacher's information
https://is.muni.cz/auth/dok/index.pl?fakulta=1423;obdobi=2382;kod=SPP205;dok=1423:SPP205
The course is also listed under the following terms Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2003, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2003/SPP205