FSS:ZUR292 Reklama - Informace o předmětu
ZUR292 Reklama
Fakulta sociálních studiíjaro 2008
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Václav Svoboda (přednášející), Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová - Rozvrh
- St 16:00–17:40 AVC
- Předpoklady
- SMER(ZUR)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy reklamy v médiích a naučit je koncipovat realizaci této mediální komunikace v praxi. Reklama v médiích je významným fenoménem současnosti, vytváří prvotní informace o produktech a napomáhá tím k jejich prodeji. Šíří se prostřednictvím placených médií. Reklama se skládá z prostředků reklamy, které se specificky a kreativně vytvářejí a podle určitých kritérií v médiích nasazují.
- Osnova
- 1. Pozice mediální reklamy v marketingových komunikacích (přednáška); 2. Charakteristika působení reklamy (přednáška); 3. Seminář: Prezentujte příklad mediální reklamy; 4. Modely psychologického reklamního působení (přednáška), Formulování cílů reklamy a rozpočtování (přednáška); 5. Seminář: Ukažte na třech příkladech reklamy modely jejich psychologického působení; 6. Corporate design – kreativní základ reklamy (přednáška); 7. Seminář: Analyzujte corporate design dvou organizací – silné a slabé stránky; 8. Reklamní sdělení, slogany, titulky (přednáška); 9. Reklamní prostředky – inzeráty, televizní a rozhlasové spoty (přednáška); 10. Seminář: Zpracujte text inzerátu na určený produkt; 11. Reklamní prostředky – out of home, reklama v kinech. Nová média (přednáška); 12. Charakteristika a využitelnost reklamních médií. Výběr médií pro reklamní kampaň (přednáška); 13. Seminář: Zpracujte reklamní mediální mix na zadaný produkt; 14. Problematika měření účinnosti reklamy v médiích. Etika reklamy (přednáška).
- Literatura
- SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 67 s. ISBN 8073181061. info
- SVOBODA, Václav. Propagační kampaně v marketingových komunikacích. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004, 78 s. ISBN 8073181967. info
- TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
- BRANNAN, Tom. Jak se dělá účinná reklama. Translated by Milan Dvořák. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 180 s. ISBN 80-85603-99-3. info
- Metody hodnocení
- Přednáška a seminář. Zápočet: Podmínky pro udělení – prezentace seminárního referátu na dostatečné úrovni a závěrečný písemný test (30 otázek). Seminární referáty zpracují studenti v rozsahu 15 min. (3–4 strany textu) a přednesou je na semináři podle určeného seznamu.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2008/ZUR292