FSS:GEN507 Gender v terénu: metody kvalit - Informace o předmětu
GEN507 Gender v terénu: metody kvalitativního výzkumu
Fakulta sociálních studiíjaro 2012
- Rozsah
- 0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Kateřina Nedbálková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Kateřina Nedbálková, Ph.D.
Oddělení genderových studií – Katedra sociologie – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Oddělení genderových studií – Katedra sociologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- So 3. 3. 15:00–16:15 U35, So 14. 4. 15:00–16:15 U35, So 19. 5. 15:00–16:15 U35
- Předpoklady
- GEN 104
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 20 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po úspěšném absolvování kurzu budou studneti schopni sestavit návrh konkrétního terénního výzkumu. Studenti budou umět vysvětlit logiku terénního výzkumu a zapisování polních poznámek. Studenti se v kurzu naučí interpetovat terénní materiál různého druhu. Během kurzu se studenti naučí identifikovat rozdíl mezi kvalitativní a kvantitativní výzkumnou metodologií. V průběhu kurzu bude studujícím představen kvalitativní výzkum jako žitá participace na životním světě aktérek/rů, jako sdílené porozumění mechanismům sociální konstrukce každodennosti. V průběhu semestru budou diskutovány různé dimenze utvářející feministický výzkum. Studující se budou prostřednictvím vybrané četby, seznamovat zejména s procesem zaznamenávání, třídění, systematizování, kódování a interpretace terénních poznámek, a získají tak přehled o konkrétních technikách používaných v kvalitativním sociologickém výzkumu. Cílem kurzu je tříbit u studujících kritickou reflexi a schopnost diskutovat probírané texty.
- Osnova
- 1. Feministický výzkum
- 2. Feministický terénní výzkum
- 3. Etická dimenze výzkumu v sociálních vědách
- Literatura
- EMERSON, Robert M., Rachel I. FRETZ a Linda L. SHAW. Writing ethnographic fieldnotes. Chicago: University of Chicago Press, 1995, xviii, 254. ISBN 0226206815. URL info
- REINHARZ, Shulamit a Lynn DAVIDMAN. Feminist methods in social research. New York: Oxford University Press, 1992, viii, 413. ISBN 9780195073867. info
- Výukové metody
- přednáška, seminář
- Metody hodnocení
- 3 průběžné písemné práce využívající techniku psaní terénních poznámek návrh výzkumného projektu výzkumná stať
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2012/GEN507