POLn6016 Krizová komunikace a krizový management v politice

Fakulta sociálních studií
jaro 2021
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Pá 5. 3. 10:00–15:40 U41, Pá 26. 3. 10:00–15:40 U41, Pá 23. 4. 10:00–15:40 U41, Pá 21. 5. 10:00–15:40 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz je věnován problematice krizí, jejich zvládání a předcházení v oblasti politického prostředí. Cílem je naučit studující rozumět teoriím krizové komunikace, kritickému přístupu k analýze případových studiích a krize řešit. Současně se studenti naučí vytvářet strategie a používat taktiky krizové komunikace a krizového managementu k detekci, prevenci a řešení krizových situací. Studenti se naučí vytvářet plány krizové komunikace a přenášet tak znalosti z kurzu do reálií skutečného politického světa. Kurz je koncipován jako ryze praktický. Studenti v seminářích řeší konkrétní scénáře krizí a/nebo na případových studiích ilustrují použití různých nástrojů, které měly vyvést organizaci z krizí.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování schopen: - identifikovat, klasifikovat a analyzovat krizi; - předcházet krizovým situacím; - hodnotit krizové plány; - navrhnout krizové plány a manuály.
Osnova
  • Co je krize? Jak definovat krizi. Jak krizi předcházet. Jak vytvářet krizový plán. Management reputace. Případové studie a jejich analýza. Simulace krizových situací.
Literatura
    povinná literatura
  • Benoit, William L. 2000. "Another Visit to the Theory of Image Restoration Strategies." Communication Quarterly 48 (1). Taylor & Francis Group: 40-43. doi:10.1080/01463370009385578.
  • Benoit, William L, and Shirley Drew. 1997. "Appropriateness and Effectiveness of Image Repair Strategies." Communication Reports 10 (2): 153-63. doi:10.1080/08934219709367671.
  • Benoit, William L. 1997. "Image Repair Discourse and Crisis Communication." Public Relations Review 23 (2). JAI: 177-86. doi:10.1016/S0363-8111(97)90023-0.
  • Burns, Judith P, and Michael S Bruner. 2000. "Revisiting the Theory of Image Restoration Strategies." Communication Quarterly 48 (1): 27-39. doi:10.1080/01463370009385577.
  • Dayton, Bruce (ed.) The Forum: Managing Crises in the Twenty-First Century. International Studies Review (2004) 6, 165–194
  • FEARN-BANKS, Kathleen. Crisis communications : a casebook approach. 4th ed. New York: Routledge, 2011, xi, 381. ISBN 9780415880589. info
    doporučená literatura
  • ZUZÁK, Roman. Krizové řízení podniku : (dokud ještě není v krizi). 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2004, 179 s. ISBN 8086419746. info
  • Managing communications in a crisis. Edited by Peter Ruff - Khalid Aziz. Burlington, Vt.: Gower, 2003, xii, 176 p. ISBN 0566082942. info
  • CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 60. ISBN 8072268864. info
Výukové metody
přednáška, seminář, práce ve skupinách, simulace
Metody hodnocení
aktivní participace na seminářích, písemná analýza krizové situace a jejího řešení ve vybraném filmu, skupinová prezentace krizového plánu/analýzy konkrétních institucí/krizových situací, zpětná vazba k simulaci krizové situace, písemný test
Informace učitele


Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023, podzim 2024, jaro 2025.