ZURn6404 Training of Communication and Management Skills

Faculty of Social Studies
Spring 2021
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Taught online.
Teacher(s)
doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Anna Luštická (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Timetable
Thu 14:00–15:40 Studio 527
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět dává studujícím prostor trénovat a zlepšovat své komunikační a manažerské dovednosti prostřednictvím týmové spolupráce na zadaném projektu. Cílem předmětu je, aby si studující vyzkoušeli a následně reflektovali různé komunikační situace, práci v týmu a vedení projektů.
Výuka se koná pouze online: v aplikaci Zoom v čase dle rozvrhu. Odkazy pro připojení na jednotlivé lekce jsou vloženy do Interaktivní osnovy kurzu.
Syllabus (in Czech)
  • Zásady efektivní komunikace
  • Interní komunikace
  • Týmové role
  • Leadership
  • Projektový management
  • Vedení porad
  • Základy prezentování
  • Základy marketingové komunikace
  • Krizová komunikace
Literature
    recommended literature
  • GRIFFIN, Ricky W. and Gregory MOORHEAD. Organizational behavior : managing people and organizations. 11th edition. Mason: South-Western Cengage learning, 2014, xxv, 598. ISBN 9781133626695. info
  • HAZDRA, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 9788024747118. URL info
  • K čemu je design služeb? : 10 případovek z veřejné sféry. Translated by David Šmehlík - Julie Tomaňová - Adam Hazdra. Brno: Flow, 2014, 91 s. ISBN 9788090548039. info
  • OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001, 223 s. ISBN 8072610473. info
  • HRKAL, Marek. Odprezentuj : průvodce přípravou prezentace. Illustrated by Marek Anděl - Remi Pavlovská. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2018, 223 stran. ISBN 9788026508106. info
Teaching methods (in Czech)
týmový projekt, prezentace, zpětná vazba ostatním účastníkům kurzu
Assessment methods (in Czech)
docházka (max. 2 omluvené absence), vypracování týmového projektu, 2 týmové prezentace, aktivní práce v seminářích, esej
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2020, Spring 2022, Autumn 2022, Spring 2023, Spring 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2021, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2021/ZURn6404