MPSP081 Sociální psychologie

Lékařská fakulta
jaro 2003
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Renata Buganová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
  • Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace optometrie)
  • Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace výživa člověka)
Osnova
  • SYLABUS PŘEDNÁŠEK ZE SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE A PSYCHOLOGIE OBCHODU PRO 2. ROČNÍK BAKALÁŘSKÉHO STUDIA LF MU ( Optometrie a Výživa člověka). DEFINICE: Sociální psychologie je speciální psychologická discplína zabývající se vlivem sociálních faktorů na psychiku člověka a její vývoj a utváření v sociálních vztazích a procesech, a to jak v normě, tak i patologii. 1. Definice oboru, dělení psychologických věd a předmět psychologie. Metody psychologického zkoumání.
  • 2. Poznávací procesy a motivace lidského chování, jejich charakteristiky a změny pod vlivem sociálních faktorů.
  • 3. Osbnost pacienta a osobnost zdravotnického pracovníka, prvky vlivu zdravotnického prostředí na pacienty a zdravotníky.
  • 4. Sociální komunikace a specifika komunikace ve zdravotnictví.Vhodné a nevhodné styly, chyby a omyly v komunikaci zdravotníka a pacienta.
  • 5. Asertivita a její praktické využití v jednání a komunikaci ve zdravotnictví.
  • 6. Sociální skupina, její typy a struktura.. Atmosféra ve skupině a její utváření psychologickými prostředky.
  • 7. Vedení skupiny, typy vedoucího pracovníka a jeho předpoklady
  • 8. Psychologie obchodu - definice, předmět.
  • 9. Trh a typy spotřebního chování.
  • 10. Typologie spotřebitelea typy osobnosti prodávajících a nároky profese na něj kladené.
  • 11. Psychologie prodejního procesu - postup při prodeji, metody přesvědčování.
  • 12. Výrobce zboží a jeho vazba na trh.
  • 13. Psychologie propagace a reklamy - cíle, způsob vlivu a různé formy reklamních prostředků.
  • 14. Psychologie zboží a módy.
  • 15. Psychologie tvorby cen.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.