SZ2BP_SZP1 Self-experience preparation for the profession 1

Faculty of Education
Autumn 2019
Extent and Intensity
0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Karla Černá (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Andrea Poslt (seminar tutor)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Dan Vykoukal (seminar tutor)
Mgr. Jan Fikejs (assistant)
Mgr. Ivana Kupčíková, DiS. (assistant)
Guaranteed by
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Supplier department: Department of Education – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
SZ2BP_SZP1/01: Fri 20. 9. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 4. 10. 8:00–11:50 D116 učebna, Fri 18. 10. 8:00–11:50 D24 učebna, T. Andrášik
SZ2BP_SZP1/02: Fri 20. 9. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 27. 9. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 11. 10. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, T. Andrášik
SZ2BP_SZP1/03: Fri 1. 11. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 29. 11. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 13. 12. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, T. Andrášik
SZ2BP_SZP1/04: Fri 11. 10. 8:00–11:50 D116 učebna, Fri 1. 11. 8:00–11:50 D116 učebna, Fri 15. 11. 8:00–11:50 D116 učebna, D. Vykoukal
SZ2BP_SZP1/05: Fri 27. 9. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Fri 4. 10. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Fri 11. 10. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP1/06: Fri 27. 9. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Fri 4. 10. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Fri 11. 10. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP1/07: Fri 29. 11. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Fri 6. 12. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Fri 13. 12. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP1/08: Fri 29. 11. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Fri 6. 12. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Fri 13. 12. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP1/09: Fri 18. 10. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 25. 10. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 8. 11. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, J. Nehyba
SZ2BP_SZP1/10: Fri 18. 10. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 25. 10. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 8. 11. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, J. Nehyba
SZ2BP_SZP1/11: Fri 15. 11. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 22. 11. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 6. 12. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, J. Nehyba
SZ2BP_SZP1/12: Fri 15. 11. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 22. 11. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 6. 12. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, J. Nehyba
SZ2BP_SZP1/13: Fri 11. 10. 13:00–16:50 D116 učebna, Fri 1. 11. 13:00–16:50 D116 učebna, Fri 15. 11. 13:00–16:50 D116 učebna, D. Vykoukal
SZ2BP_SZP1/14: Fri 18. 10. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Fri 25. 10. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Fri 8. 11. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, M. Košatková
SZ2BP_SZP1/15: Fri 18. 10. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Fri 25. 10. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Fri 8. 11. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, M. Košatková
SZ2BP_SZP1/16: Fri 27. 9. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 4. 10. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, Fri 1. 11. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, M. Košatková
SZ2BP_SZP1/17: Fri 20. 9. 8:00–11:50 D116 učebna, Fri 27. 9. 8:00–11:50 D116 učebna, Fri 1. 11. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, L. Škarková
SZ2BP_SZP1/18: Fri 20. 9. 13:00–16:50 D116 učebna, Fri 27. 9. 13:00–16:50 D116 učebna, Fri 1. 11. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, L. Škarková
SZ2BP_SZP1/19: Fri 22. 11. 8:00–11:50 D116 učebna, Fri 6. 12. 8:00–11:50 D116 učebna, Fri 13. 12. 8:00–11:50 D116 učebna, L. Škarková
SZ2BP_SZP1/20: Fri 27. 9. 13:00–16:50 D24 učebna, Fri 4. 10. 13:00–16:50 D24 učebna, Fri 11. 10. 13:00–16:50 A42 seminární místnost, K. Černá
SZ2BP_SZP1/21: Fri 18. 10. 13:00–16:50 A42 seminární místnost, Fri 25. 10. 13:00–16:50 A42 seminární místnost, Fri 1. 11. 13:00–16:50 A42 seminární místnost, K. Černá
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 400 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/400, only registered: 0/400
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 27 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
• Allow students to real self-experience with selected topics of (see topics of the seminar) personal and professional development through experiential learning with an emphasis on reflection. • Lead students to gradually take greater responsibility for their own learning (self-directed learning) Student after the seminar will: • better understand their own process of self-reflection in relation to selected areas (see topics of the seminar) • take a close look at several selected topics of (see topics of the seminar) personal development (eg. How best to teach others.) and professional development ( eg. What is his/her own subjective approach to teaching etc.).
Syllabus
1. blok: Úvod (Co je pro mě sebezkušenost?; Já a vrstvy mé osobnosti) 2. blok: Jak mě kdo ovlivnil v životě; analýza scénářů komunikace 3. blok: Já ve skupině; moje moc ve skupině
Literature
  • STEPHENS, Dale J. Vzdělávejte se po svém. Brno: Flow, o.s. 2013.
  • HATTIE, John and Gregory C. R. YATES. Visible learning and the science of how we learn. First published. London: Routledge, 2014, xvii, 349. ISBN 9780415704991. info
  • LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2013, 271 stran. ISBN 9788087270516. URL info
  • WAITZKIN, Josh. The art of learning : an inner journey to optimal performance. 1st pbk. ed. New York: Free Press, 2008, xxi, 265. ISBN 9780743277464. info
  • PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení : perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 248 s. ISBN 8072900927. info
  • SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
Teaching methods
Process of facilitating an experiential learning in a group with an emphasis on reflection using selected methods those take into account the whole person of the learner (cognitive, affective and conative aspects, both explicit and tacit knowledge dimension). This is eg. the method of systemic modeling, coaching, etc.
Assessment methods
regular seminar attendance
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: jednotlivé seminární skupiny mají kapacitu 15 studentů
The course is also listed under the following terms Spring 2016, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2019/SZ2BP_SZP1