Ma1Z_PDM1 Didactics of Mathematics 1

Faculty of Education
Autumn 1999
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
RNDr. Květoslava Matoušková, CSc.
Department of Mathematics – Faculty of Education
Contact Person: RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Prerequisites (in Czech)
MA1Z_PAR2 Arithmetics 2 && MA1Z_PGE Geometry && NOW ( MA1Z_SDM1 Didactics of Mathematics )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus
  • Odborná podstata učiva matematiky a jeho didaktická transformace do učiva matematiky 1. stupně ZŠ. Úkoly vyučování matematice, organizace vyučovacího procesu, didaktické principy, vyučovací metody a formy práce ve výuce matematiky. Realizace individuálního přístupu k žákům, práce s žáky talentovanými, průměrnými i s poruchami učení. Problematika dyskalkulie.
Literature
  • Poruchy učení. Edited by Olga Zelinková. 3. vyd. Praha: Portál, 1998, 196 s. ISBN 80-7178-242-4. info
  • POKORNÁ, Věra. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 310 s. ISBN 80-7178-135-5. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ and Milena VAŇUROVÁ. Texty k didaktice matematiky pro studium učitelství 1. stupně základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1992, 78 s. ISBN 8021004681. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ and Milena VAŇUROVÁ. Texty k didaktice matematiky pro studium učitelství 1. stupně základní školy. Vyd. 1. Brno: UJEP Brno, 1987, 97 s. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2002.
  • Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/Ma1Z_PDM1