SZ7BP_CJN1 Cizí jazyk A - jazyk německý

Pedagogická fakulta
podzim 2003
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
Garance
PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: PhDr. Marie Mészárosová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7BP_CJN1/1: Po 15:30–17:05 učebna 37, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN1/2: Út 10:15–11:50 učebna 34, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN1/3: Út 13:45–15:20 učebna 11, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN1/4: St 11:05–12:45 učebna 38, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN1/5: Čt 10:15–11:50 učebna 32, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN1/6: Čt 12:00–13:35 učebna 32, M. Mészárosová
Předpoklady
Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby. K získání zápočtu se vyzaduje aktivní účast na jazykových cvičeních a úspěsné napsání zápočtového testu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 72 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby.
Osnova
  • Témata poslechových a čtených textů a ústního projevu: 1. Schule und Karriere 2. Nachrichten und Berichte 3. Lander und Leute 4. Wunsche und Wirklichkeit Gramatická témata: minulé časy německých sloves, konjunktivy, pasivum větná stavba, typy vedlejsích vět, znaky odborného textu
Literatura
  • Aufderstrasse, H., Muller J., Storz, T. Delfin Lehrbuch, Teil 2, Max Hueber Verlag, 2002
  • PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
Metody hodnocení
Typ výuky: jazykova cvičení. Zkouška písemná i ústní.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004.