PdF:OP3BP_DOPS Foundations of Education - Course Information
OP3BP_DOPS Foundations of Education
Faculty of EducationAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (seminar tutor)
doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská - Timetable
- Tue 12:30–13:15 učebna 24
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 65 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/65, only registered: 0/65 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Cíle předmětu je prohloubení znalostí, získaných v předmětu"Pedagigika- přednáška".
- Syllabus (in Czech)
- Referáty studentů k vybraným tématům: -Pedagogika (předmět pedagogiky, struktura pedagogiky, význam pedagogiky, vztah pedagogiky k jiným vědám). -Významné osobnosti dějin pedagogiky. -Výchova (pojem výchovy, obecné rysy výchovy). -Činitelé výchovy (Pedagog, vychovávaný jedinec, výchovné prostředky). -Funkce výchovy. -Výchovné cíle. -Pedagogické principy. -Formy výchovy. -Vědeckovýzkumné metody pedagogiky. -Výchovné prostředky. -Alternativní výchovné koncepce. -Významná témata soudobé pedagogiky (multikulturní výchova, -Alternativní vzdělávání, vztahy rodičů, veřejnosti a školy, evropská dimenze vzdělávání).
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zápočtem. Požadavky k zápočtu: Vypracování a přednesení seminární práce v rozsahu 5-10 stran podle pokynů vyučujícího.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/OP3BP_DOPS