SV4BP_PDV1 Drama education projects 1

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. MgA. Michal Maruška (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Timetable
Tue 11:35–13:15 budova C - učebna 8
Prerequisites
Projects in drama education I Presumtions: - Studying of specialized literature - Conspects of perused specialized literature - Written processed realized project - Presentation of the project in powerpoint
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 16 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/16, only registered: 0/16
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Annotaton: The aim of the subject is to gain the basic knowledge in the problematics of project teaching in dramatical education, about the relationship of projects and dramatical lesson, about structures drama. The next aim is to learn the skills in planning of the project for certain topic and proper usage of methods and techniques of dramatical education to its realization.
Syllabus
  • Syllabus: History of project teaching Project teaching in the Czech Republic Introduction to chosen projects Preparation of group project under the leadership of the pedagogue Presentation of the project
Literature
  • SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Vydání první. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2005, 192 stran. ISBN 8086928101. info
  • SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Vydání první. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2005, 192 stran. ISBN 8086928101. info
  • PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2005, 481 s. ISBN 807367047X. info
  • VALENTA, Josef. Učíme (se) komunikovat : metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005, 207 s. ISBN 8023945149. info
  • VALENTA, Josef. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. Praha: Agentura Strom, 2003, 95 s. ISBN 8086106101. info
  • MORGANOVÁ, Norah and Julia SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu :hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001, 250 s. ISBN 80-901660-2-4. info
  • KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1998, 222 s. ISBN 8071847569. info
  • VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1997, 269 s. ISBN 80-901954-1-5. info
  • VYBÍRAL, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let : (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 1996, 48 s. info
  • VYBÍRAL, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let : (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 1996, 48 s. info
  • KOVALIK, Susan and Karen OLSEN. Integrovaná tematická výuka :model : výzkum mozku, výukové postupy, příprava kurikula. Translated by Jana Nováčková. Kroměříž: Spirála, 1995, 304 s. ISBN 80-901873-0-7. info
  • KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
  • CLEGG, J. D. BILLING and R. N. PEMBERTON. Vyučování dramatu : Pojetí výchovného dramatu na střední škole. 1. vyd. Praha: MK, 1991, 71 s. info
Assessment methods (in Czech)
Podmínky k úspěšnému složení zkoušky: 80% účast na seminářích. Aktivní spolupráce na připravovaném dramatidkém projektu. Účast na realizaci dramatického projektu Písemné zpracování dramatického projektu Hodnocení realizovaného dramatického projektu Veřejná prezentace realizovaného dramatického projektu. Ústní zkouška z dějin a teorie projektového vyučování a projektů v dramatické výchově. Návrh hodnocení: Teoretická část – 50 bodů Praktická část – 50 bodů účast v hodinách 1-10B (2 povolené neúčasti, 1 neúčast = -5B) schopnost spolupráce na tvorbě projektu 1-10B účast na realizaci projektu 1-5B míra zapojení při realizaci projektu 1-5B odvedení programu na projektu 1-5B schopnost převzetí spoluzodpovědnosti za společný projekt a jeho úspěšnost 1-5B písemný záznam projektu: příprava, reflexe přípravy a realizace projektu (zhodnocení kladů a rezerv projektu – spolupráce týmu, vedení her…, návrh řešení a dalších nápadů do další realizace podobného projektu). 1-10B A 81- 100, B 61 – 80, C 41 - 60, D 21 - 40, E 0 - 20
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/SV4BP_PDV1