MA2MP_VPx3 Teaching Practice 3

Faculty of Education
Autumn 2012
Extent and Intensity
0/0/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PaedDr. Irena Bělohoubková (lecturer)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Department of Mathematics – Faculty of Education
Supplier department: Department of Mathematics – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The goal of the pedagogical practice is to get personal experience in school and apprise the work of the class teacher, learn school administration and prove theoretical knowledge obtained during the seminar of didactics. At the end of the course, students will be able to practice independently in the short term to represent the teachers of mathematics.
Syllabus
  • Teaching practice in schools.
Literature
  • HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ. Portfolio v pregaduální přípravě učitele primární školy (Portfolio in preparation teacher prime schools). In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: UP, 2007, p. 93-97. ISBN 978-80-7395-024-8. info
  • HORKÁ, Hana and Hana FILOVÁ. REFLEKTIVNÍ POJETÍ PŘÍPRAVY NA UČITELSKOU PROFESI (Reflective conception in the teacher's preparation). In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. první. Brno: MSD s.r.o., 2007, p. 72-77. ISBN 978-80-86633-95-4. info
  • FILOVÁ, Hana. Hodnocení studentů na souvislé praxi - hledání alternativ (Valuation of the students on the pedagogical practice - serching of options). In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, p. 109-112. ISBN 80-86633-67-5. info
  • FILOVÁ, Hana. Připravujeme studenty učitelství na práci s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání? (Can we prepare the student teaching on the work of with General Educational Programme for basic education). In Příprava učitelů primárního vzdělávání. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005, p. 123-128, 5 pp. ISBN 80-7041-199-6. info
  • FILOVÁ, Hana. Fakultní cviční učitelé v reflexi studentů učitelství primární školy (Cooperative Teachers in Reflection of the Students of the Primary Education). In LUKÁŠOVÁ KANTORKOVÁ, H. (ed.) Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí plánování scénářů v Evropě. Sborník Výzkumného záměru organizace VZO: msm 1745000. Ostrava: PedF OU, 2004, p. 187-198, 10 pp. ISBN 80-7042-376-5. info
  • FILOVÁ, Hana. Inetervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy. (The interventions of the Training Teachers in the Development of the Students Educational Skills.). In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. 1st ed. Brno: Paido, 2000, p. 213-219. ISBN 80-85931-87-7. info
  • ŠVEC, Vlastimil, Oldřich ŠIMONÍK and Hana FILOVÁ. Praktikum didaktických dovedností (Practical classes of pedagogical skills). 1. vyd. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, 90 pp. Učební texty 1. ISBN 80-210-1365-6. info
Teaching methods
Teaching practice in schools.
Assessment methods
Credit, class discussion, homework.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2013.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2012, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2012/MA2MP_VPx3