RJ2BP_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RJ2BP_PJC3/01: Po 15:45–16:30 učebna 57, S. Koryčánková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvíjení komunikativních dovedností a prohloubení poznatků praktického jazyka. Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen konverzovat v rámci probraných témat; správně používat gramatické a stylistické prostředky; komunikovat v ruském jazyce s použitím nového lexika.
Osnova
  • Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata:
  • 1. Rodina a rodinné vztahy.
  • 2. Dům a byt.
  • 3. Město a vesnice.
  • 4. Orientace ve městě.
  • 5. Jídlo, stravování.
  • 6. Doprava.
  • 7. Současné komunikační prostředky.
Literatura
  • NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
  • MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
  • MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 283 stran. info
  • MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 297 stran. info
  • GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
  • www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
Výukové metody
Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
Metody hodnocení
Ústní zkouška. Volna konverzace svyučující na dvě zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní zkoušce je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.