SP4BP_2AB1 Angličtina pro speciální pedagogy - B

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Eva Tomaštíková (cvičící)
Garance
Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP4BP_2AB1/T01: St 2. 10. až Pá 20. 12. St 15:30–16:55 Učebna S3 (37), E. Tomaštíková, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SP4BP_2AB1/T02: St 2. 10. až Pá 20. 12. St 13:00–14:55 Učebna S3 (37), E. Tomaštíková, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SP4BP_2AB1/01: Út 11:10–11:55 učebna 53, R. Mlýnková
SP4BP_2AB1/02: Čt 12:05–12:50 učebna 6, R. Mlýnková
SP4BP_2AB1/03: Čt 14:50–15:35 učebna 64, R. Mlýnková
SP4BP_2AB1/04: Čt 15:45–16:30 učebna 64, R. Mlýnková
Předpoklady
SP4BP_1AB1 AJ pro spec pedagogy - A
In the compulsorily-optional English for Special Educators B, the students will continue to develop their language skills and some academic skills in English on B1 level. The English for Special Educators B course can be attended only by those students who finished the course English for Special Educators A successfully!
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
In the compulsorily-optional English for Special Educators B, the students will continue to develop their language skills and some academic skills in English on B1 level. The intermediate student (Level B1) should be able to understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, with the focus on special discussions in his/her field of specialisation. He/she is able to interact with partners without strain for either party. He/she should also be able to produce an essay on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
Osnova
  • SP4BP_2AB1 Angličtina pro speciální pedagogy B Week 1 Course introduction and requirements, Revision of special needs terminology Week 2 Visual Impairmetnt 1 Week 3 Visual Impairment 2 Week 4 Hearing Impairment 1 Week 5 Hearing Impairment 2 Week 6 Intellectual Disabilities Week 7 Mid-term test Week 8 Speech Disorders Week 9 Specific Learning Difficulties Week 10 Physical Impairment Week 11-13 Final oral presentations Grammar Grammar revision (SP4BP_1AB1) Revision of Tenses 1st and 2nd Conditional Phrasal Verbs Word order Prepositional phrases Relative Pronouns, Relative Clauses
Literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
  • NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
  • Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
Výukové metody
Activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, grammar and vocabulary practice, presentations etc.
Metody hodnocení
Exam requirements: 1) Active participation in seminars and careful preparation for each seminar + attendance - 2 absences admitted 2) Written task – summary of an article connected to the field of study (announced in week 5), approximately 200 words 3) Mid-term test - revision of grammar + vocabulary 4) Oral presentation (week 10-13) - individual presentations based on students’ interests connected to their fields of study, app. 8 – 10 min. 5) Final test - listening, reading, grammar, vocabulary, writing It is necessary to pass the final written test for at least 70%. If you do not pass it for 70% or more, you have to re-sit it. The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester can not be credited!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Základní studijní materiály a sylabus předmětu dostupné v IS - Studijní materiály předmětu. Dopustí-li se student při skládání průběžného nebo zápočtového testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "F". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.