PdF:ASPG_006 School Psychology - Course Information
ASPG_006 School Psychology
Faculty of EducationAutumn 2022
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Bc. Pavla Kremserová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Dana Jakubjanská, DiS.
Supplier department: Department of Social Education – Faculty of Education - Timetable
- Fri 21. 10. 9:00–12:50 učebna 35, 14:00–15:50 učebna 5, Fri 6. 1. 9:00–12:50 učebna 35, 14:00–15:50 učebna 35
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Teaching assistant qualification (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Hlavní cíle předmětu: Na konci kurzu bude student schopen porozumět sociálnímu klimatu ve třídě; na základě nabytých znalostí lépe zvládne komunikovat s jednotlivými žáky, jejich rodiči i učitelem. Porozumí skupinovým procesům, které se v třídních kolektivech odehrávají. Důraz bude kladen především na vzájemnou interakci a komunikaci učitel – asistent pedagoga. Bude se orientovat ve specifických nárocích žáků (SPU, poruchy hyperaktivity, autistické projevy apod.). Porozumí kompetencím asistenta pedagoga při předcházení a řešení problémů ve školní třídě. Seznámí se s principy motivace ve vzdělávání.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu student:
porozumí sociálnímu klimatu ve třídě
na základě nabytých znalostí lépe zvládne komunikovat s jednotlivými žáky, jejich rodiči i učitelem
porozumí skupinovým procesům, které se v třídních kolektivech odehrávají - Syllabus (in Czech)
- ● Motivace jako klíčový proces vzdělávacího procesu, jak může asistent pedagoga podpořit motivaci žáka
- ● Možnosti mediace mezi školou, rodinou a žáky
- ● Podpora kooperace mezi žáky a vytváření inkluzivního prostředí třídy z pohledu školní psychologie
- ● Úvod do systému hodnocení žákovské práce a chování žáka
- ● Základy psychohygieny učení
- ● Základ techniky cíleného pozorování zaměřené na potřeby žáka a základní techniky pedagogické diagnostiky
- ● Systém péče o žáka (působení a možnosti školy, školských poradenských zařízení, léčebné péče, sociálních služeb, krizové intervence, nestátních neziskových zařízení)
- ● Spolupráce škol a školských poradenských zařízení s pracovníky pomáhajících profesí a s Policií ČR
- Teaching methods (in Czech)
- přednášky, skupinové diskuze, řešení modelových situací
- Assessment methods
- examination
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 12.
- Enrolment Statistics (Autumn 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2022/ASPG_006