TIc003 Tvorba ICT plánu školy

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
6 hodin + 8 hodin e-learningu. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martin Kučera (cvičící)
Garance
Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Přehled o využívaných a plánovaných technologií na škole je nedílnou součástí práce každého ICT koordinátora. Cílem tohoto předmětu je seznámit účastníky studia podrobně s tvorbou a úskalími tvorby dobrého ICT plánu od analýzy stavu pracovního prostředí a technologických řešení až po plánování dalších kroků a úprav k dosažení požadovaného stavu ICT na škole.
Výstupy z učení
Po ukončení tohoto předmětu bude student schopen samostatně vytvořit ICT plán školy a odpovědně plánovat ICT rozvoj školy.
Osnova
  • 1.Základní struktura ICT plánu 2.Analýza aktuálního stavu 3.Rozbor pracovního prostředí zaměstnanců školy 4.Rozbor žákovského prostředí 5.Analýza technologického a softwarového řešení školy 6.Příprava plánování požadovaného stavu ICT na škole
Literatura
  • KUROSE, James F. a Keith W. ROSS. Počítačové sítě. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 622 s. ISBN 9788025138250. info
  • VANÍČEK, Jiří. Metodická příručka : informatika pro základní školy a víceletá gymnázia. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 48 s. ISBN 8025112217. info
Výukové metody
Přednášky, diskuze, praktické ukázky, cvičení, samostudium.
Metody hodnocení
Student vytvoří kompletní ICT plán školy.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.