Ma1Z_SDM2 Seminář k didaktice matematiky II

Pedagogická fakulta
jaro 2001
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Irena Bělohoubková (cvičící)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (cvičící)
Garance
RNDr. Květoslava Matoušková, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Předpoklady
MA1Z_PDM1 Didaktika matematiky I && MA1Z_SDM1 Seminář k didaktice matem. 1 && NOW( MA1Z_PDM2 Didaktika matematiky II )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obsahová a metodická analýza tématických celků učiva matematiky 4. a 5. ročníku ZŠ. Čísla desetinná. Geometrické úlohy. Zájmová činnost v matematice.
Osnova
  • Obsahová a metodická analýza tématických celků učiva matematiky 4. a 5. ročníku ZŠ. Čísla desetinná. Geometrické úlohy. Zájmová činnost v matematice.
Literatura
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Několik pohledů na didaktiku matematiky. první. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 1999, 85 s. MPS JČMF. ISBN 80-7067-997-2. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Grafy v matematice na 1.stupni ZŠ. první. Brno: PdF MU, 1998, 18 s. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Náměty k rozvíjení kombinačního myšlení. první. Brno: PdF MU, 1998, 19 s. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Slovní úlohy na 1. stupni ZŠ. první. Brno: PdF MU, 1998, 43 s. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Texty k didaktice matematiky pro studium učitelství 1. stupně základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1992, 78 s. ISBN 8021004681. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Texty k didaktice matematiky pro studium učitelství 1. stupně základní školy. Vyd. 1. Brno: UJEP Brno, 1987, 97 s. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2002, jaro 2003.