PdF:SV4BP_MPPA Planning Nat. Sci. Activities - Course Information
SV4BP_MPPA Methodology - Planning Natural Science Activities
Faculty of EducationSpring 2005
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.
Department of Physics – Faculty of Education
Contact Person: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. - Prerequisites (in Czech)
- Studenti na záladě předávaných zkušeností a informací studují konkrétní přírodovědná témata, která si v úvodních hodinách zvolili a postupně rozpracovávají do podrobností / obsahových, tématických, organizačních i technických/ vlastní projektovou aktivitu. Projekt každý student na konci semestru veřejně obhajuje.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social and Free Time Education (programme PdF, B-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti získají způsobilost plánovat a vést aktivní přírodovědné činnosti dětí a mládeže, jsou schopni vypracovat projekt přispívající k formování pozitivních postojů mládeže k okolnímu světu.Jsou probírána obecná pedagická témata dotýkající se přírodovědných věd, posluchači jsou seznámeni s typovými úlohami, vzorovými projekty a na závěr navrhují vlastní projekt podle předložené metodiky.
- Syllabus (in Czech)
- 1.Význam přírodovědných aktivit pro rozvoj osobnosti 2.Ukázkové aktivity, náměty pro studentské projekty 3. Teoretická východiska, aktuálnost. Formální zajištění a vypracování dokumentace projektu Příprava aktivity, přírodovědné pracoviště 4. Vyzkoušené přístupy, praxe, ankety, výzkumy. 5. Metody pro aktivní přírodovědné zkoumání. Pozorování, odhady, "správné" odpovědi, kritické myšlení. 6. Soutěže, kvízy 7. Příprava aktivizačního projektu. Stanovení cíle. 8. Projekt jako specifický typ skupinového úkolu. 9. Kooperativní dovednosti 10. Formy uspořádání práce 11. Řízení projektu. Vybrané problémy při řízení 12. Utváření skupin. Role ve skupině. 13. Hodnocení činnosti. Metody a techniky hodnocení. 14. Prezentace, media. 15. Spolupráce s komunitou, motivace, odpovědnost, edukativní přínos Odborná literatura a elektronické dokumenty http://www.uiv.cz/http://www.ceskaskola.cz/http://ceses.cuni.cz/downloads/publikace/hdr2003_cz.pdf Návrh základních okruhů ke zkoušce, požadavky na ukončení předmětu Veřejná obhajoba vlastního projektu. Aktivní spoluúčast na hodnoceních prezentací ostatních.
- Literature
- SILBERMAN, Mel and Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- http://www.uiv.cz/http://www.ceskaskola.cz/http://ceses.cuni.cz/downloads/publikace/hdr2003_cz.pdf
- DROZD, Zdeněk and Jitka BROCKMEYEROVÁ. Pokusy z volné ruky. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 148 s. ISBN 80-7196-268-6. info
- KOLÁŘOVÁ, Růžena. Co by měl žák základní školy umět z fyzika, chemie a přírodopisu :návrh evaluačních kritérií přírodovědného vzdělávání na základní škole. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 87 s. ISBN 80-7196-110-8. info
- HOLT, John. Jak se děti učí. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1995, 173 s. ISBN 80-901662-7-X. info
- HOLT, John Caldwell. Proč děti neprospívají. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1994, 156 s. ISBN 80-901662-4-5. info
- Bookmarks
- https://is.muni.cz/ln/tag/PedF:SV4BP_MPPA!
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: + bloková výuka. - Teacher's information
- http://ceses.cuni.cz/downloads/publikace/hdr2003_cz.pdf
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/SV4BP_MPPA