OP3BK_DKP Comparative Pedagogy

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0/10. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady absolvování předmětu: - 75 % účast - zpracování eseje na zadané téma.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 200 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/200, only registered: 0/200
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Termínem Srovnávací pedagogika (komparativní pedagogika) je označována výzkumná metoda, vědecká disciplína zabývající se srovnáváním vzdělávacích systémů nebo jejich částí ve dvou nebo více zemích, oblast výzkumných aktivit zaměřených na shromažďování poznatků o vzdělávání v různých zemích. V předmětu Komparativní pedagogika se posluchači především budou zabývat vzdělávacími systémy a problémy spjatými s jejich fungováním a to ve dvou nebo více srovnávaných zemích nebo regionech.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Zdroje srovnávací pedagogiky 2. Předmět, funkce a význam srovnávací pedagogiky 3. Metodologie srovnávací pedagogiky 4. Vývoj českého vzdělávacího systému 5. Alternativní a inovativní školy v ČR a ve světě 6. Vzdělávací sytém ČR - východisko komparace 7. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR "Bílá kniha" - základní rysy 8. Kurikulum v mezinárodním pohledu 9.Správa a řízení škol v mezinárodní perspektivě 10.Komparace vybraných oblastí vzdělávání
Literature
  • Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. ISBN 80-7178-772-8. info
  • PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě :základní mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 319 s. ISBN 80-7178-290-4. info
  • PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
Assessment methods (in Czech)
Výuka bude probíhat formou "konzultací". Posluchači budou mít za úkol vypracovat esej v rozsahu 2 - 3 stránek formátu A4, ve které prokážou pochopení podstaty a možností a smyslu komparativní pedagogiky pro učitele praktického vyučování. (Témata prací budou upřesněna na 1. konzultaci).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/OP3BK_DKP