SC4BK_VPMV Selected Problems in Multicultural Education

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0/15. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úvod do problematiky multikulturní výchovy, výchova k toleranci a porozumní mezi národy, výchova proti rasismu a násilí, interkulturalita, problematika migrace z pohledu historie a souasnosti, situace národnostních menšin u nás, eši a Romové vzájemné soužití, úvod do svtových náboženství, nová náboženská hnutí, situace imigrant v eské republice, rasismus a jeho produkty, diskriminace a netolerance ve spolenosti, diskriminace rzných skupin ve spolenosti, metodická práce s dtmi, mládeží i dosplými lidmi v oblasti multikulturní výchovy, píprava pedagoga pro výchovnou a vzdlávací innost v oblasti multikulturní výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Interkulturalita úvod do problematikyMetodická práce s mládeží, hry, aktivity, cviení.dramatická výchova jako prostedek multikulturní výchovy Diskuse k vybraným tématm podle výbru studentTolerance, diskriminace, rasismus., téma angolské kultury Dr. Lipi Menšiny v prostedí eské kultury: Bulhai dlouholetá tradice Studentský seminá formou cviení, metodik, atd.Diskuse k vybraným tématm podle výbru student
Literature
  • Přemysl Pitter a multikulturní výchova romských žáků : 4. setkání Hnutí R : překonávání bariér ve vzdělávání (Variant.) : 4. setkání Hnutí R : v Praze 1.-2. prosince 1995 : Přemysl Pitter a multikulturní výchova romských žáků : (cesty k překonávání barié. info
  • GULOVÁ, Lenka, Ema ŠTĚPAŘOVÁ and Tomáš DVOŘÁČEK. Multikulturní výchova pro kombinované studium. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005. E-learningová podpora výuky. info
  • JEMELKA, Petr. Filosofie a multikulturní výchova (Philosophy and multicultural Education). In GULOVÁ, Lenka and Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Multikulturní výchova v teorii a praxi. 1st ed. Brno: PdF MU Brno, 2004, p. 61-63. ISBN 80-86633-14-4. info
  • SEKOT, Aleš. Multikulturní výchova - nedílná součást studia sociální pedagogiky (Multicultural education - integral part of the study of social pedagogy). In Sborník příspěvků absolventů, studentů a učitelů oboru sociální pedagogika. 1st ed. Brno: IMS, 2004, p. 77-86. ISBN 80-9029836-4-6. info
  • NĚMEC, Jiří. Multikulturní výchova v dnešní společnosti. 2003. info
  • MACHALOVÁ, Tatiana. Lidská práva proti rasismu (Human rights against racism). 1st ed. Brno: Doplněk, 2001, 263 pp. Filosoficko právní. ISBN 80-7239-099-6. info
  • JANÍK, Tomáš. Multikulturní výchova. In Texty pro pedagogicko-psychologickou přípravu romských asistentů. Brno: Paido, 2001, p. 93-96. ISBN 80-7315-011-2. info
  • PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova :teorie - praxe - výzkum. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2001, 211 s. ISBN 80-85866-72-2. info
  • FRANIOK, Petr. Multikulturní výchova jako prevence intolerance a rasismu. Pedagogická orientace. Brno, 1998, No 1, p. 65-68. ISSN 1211-4669. info
  • S Romy žít budeme - jde o to jak :dějiny, současná situace, kořeny problémů, naděje společné budoucnosti. Edited by Pavel Říčan. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 143 s. ISBN 80-7178-250-5. info
  • Výchova k toleranci a proti rasismu :sborník : zdroje a formy rasismu a netolerance, informace o národnostních menšinách, hry a cvičení pro žáky a studenty. Edited by Tatjana Šišková. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 203 s. ISBN 80-7178-285-8. info
Assessment methods (in Czech)
Studium literatury, píprava interkulturní aktivity, hry, soutže, vlastní kreativitainterkulturní výcvik,atd (pípravu odevzat v písemné form), zaznamenání metodiky, nápadu
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
Teacher's information
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=866
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/SC4BK_VPMV