PdF:ZS1BK_PEV Environmental Ed. Practice - Course Information
ZS1BK_PEV Environmental Education Practice
Faculty of EducationSpring 2006
- Extent and Intensity
- 0/0/8. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (seminar tutor)
Ing. Aleš Máchal (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je přispět k osvojení environmentálních kompetencí a ekologicky příznivých postojů studentů, seznámit je s metodikou EV, umožnit dotváření i prezentaci vlastních přístupů a názorů, prohloubit povědomí o ekologicko-etických východiscích EV. Prezentovaná EV na základě principů udržitelného rozvoje zdůrazňuje axiologické aspekty a podporuje osobnostní rozvoj studentů.
- Syllabus (in Czech)
- Stav a aktuální problémy životního prostředí v ČR, globální problémy životního prostředí. Základní ekologické souvislosti v příkladech pro 1. st. ZŠ. Udržitelný rozvoj a ekologicky příznivé způsoby života. Environmentální osvěta v obcích,Zákon č. 123/98 o právu na informace o životním prostředí,Agenda 21 a Místní Agenda 21,Ochrana přírody a životního prostředí v obcích, úloha občanských sdružení. Ekologická (environmentální) výchova ve školním vzdělávacím programu a ve výuce. Péče o životní prostředí ve výuce na základní škole a v mimoškolních činnostech. Indikátory účinnosti environmentálního působení školy. Ekologizace výuky a provozu školy,praktické poznatky a náměty z oblasti tzv. domácí ekologie. Cíle ekologické výchovy, žákovské kompetence osvojitelné prostřednictvím ekologické výchovy. Role koordinátora ekologické(environmenatální) výchovy ve škole.
- Literature
- HORKÁ, Hana. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. (Education for 21th century.). 2. rozšířené a doplněné. Brno: Paido, 2000, 127 pp. ISBN 80-85931-85-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka je povinná, domácí práce (viz úkoly učitele).V průběhu praktika studenti absolvují test.Závěrečné hodnocení -kolokvium.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/ZS1BK_PEV