Bi1BP_ABIC Applied Biology Practice

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Timetable of Seminar Groups
Bi1BP_ABIC/01: each odd Tuesday 16:10–17:50 učebna 2
Bi1BP_ABIC/02: each even Tuesday 17:05–18:45 učebna 2
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Hlavní náplní cvičení je činnostní potenciál – další fáze dynamického modelu zkušenostního učení v programu „Biologie pro život a zdraví“ . Studenti se v průběhu semestru postupně dostávají do role asistenta pedagoga, při práci s žáky si prakticky ověřují zásady TUŽ a získávají zkušenosti nejen odborné, ale i didaktické, které by měly vést ke změně postojů pro TUR osobnosti budoucího učitele, což koresponduje s obsahovou náplní předmětu Praktikum ekologické výchovy a Základy biologie člověka a zdravovědy.
Syllabus
  • - aplikace integrovaných základních poznatků věd o živé a neživé přírodě a společnosti do praxe formou rozšiřující alternativní asistentské praxe, což by mělo vést nejen k hlubšímu pochopení zákonitostí na Zemi, ale i změně postojů, jako výrazu pochopení významu těchto znalostí pro vzdělávání, život a zdraví člověka, přírody a společnosti, pro praktické využití v osobním životě, pro základní vzdělávání, pro TUŽ a TUR - studenti budou procvičovat problematické pasáže z živé a neživé přírody formou aktivizujících metod vzdělávání - studenti připraví a zrealizují aktivity pro veřejnost ke Dni Země - studenti se zapojí do environmentálního výzkumu prostřednictvím celosvětového programu GLOBE - stav kvality prostředí na Kejbalech budou sledovat pomocí praktických činností programu Ozon - analýza, syntéza a hodnocení získaných zkušeností, jako start do didaktik.
Literature
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : pracovní verze pro potřeby pilotních škol. Edited by Jan Tupý - Jaroslav Jeřábek. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2002, 142 s. info
  • BENNET, Jill and Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn and Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Assessment methods (in Czech)
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičení a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
General note: předmět je povinný pro specializaci Environmentální vzdělávání a pěstitelství, pro ostatní je volitelný.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/Bi1BP_ABIC