PdF:Bi2BP_ZZBL Fundamentals of invertebrate z - Course Information
Bi2BP_ZZBL Fundamentals of invertebrate zoology - practical course
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Robert Vlk, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Robert Vlk, Ph.D. - Timetable of Seminar Groups
- Bi2BP_ZZBL/01: Tue 12:30–13:15 laboratoř 81, R. Vlk
Bi2BP_ZZBL/02: Thu 8:50–9:35 laboratoř 81, R. Vlk
Bi2BP_ZZBL/03: Tue 13:25–14:10 laboratoř 81, R. Vlk
Bi2BP_ZZBL/04: Tue 14:20–15:05 laboratoř 81, R. Vlk
Bi2BP_ZZBL/05: Wed 14:20–15:05 laboratoř 81, R. Vlk - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Biology (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- Studenti si prohloubí základní znalosti o fylogenetických vztazích, bionomii, etologii, ekologii a rozšíření modelových druhů bezobratlých živočichů. Zvládnou poznávání nejdůležitějších zástupců naší fauny a seznámí se s morfologií a anatomií jejich těla. Získané globální znalosti o této části živočišné říše si studenti sami spojí se znalostmi získanými v obecné zoologii. Programový cíl spočívá v získání takových znalostí, které umožní pochopení významu bezobratlých živočichů v životě člověka a způsobů, jak integrovat životní požadavky člověka a svébytnost jednotlivých živočišných skupin. Důraz je kladen na znalost druhů, se kterými se budoucí učitel a jeho žáci budou setkávat při zajišťování výuky přírodopisu na základní škole a v nižších ročnících gymnázia. Student, budoucí učitel, musí být vybaven takovým množstvím znalostí a dovedností, které v praxi zajistí jeho prestiž a autoritu před žáky. Činnostní potenciál představuje v zoologii ty dovednosti, které umožní učiteli orientovat se v přírodě, najít živočichy v jejich přírodním prostředí, zařadit je do systému, umět je žákům ukázat pod mikroskopem, poznat chráněné druhy a vést žáky k ochraně přírody. Učitel musí být příkladem, který budou žáci následovat, musí živočichy nejen poznat či určit, ale také vysvětlit jejich nezastupitelné místo v biocenóze.
- Syllabus
- 1. Protozoa: Paramecium caudatum 2. Cnidaria: Hydra oligactis 3. Platyhelminthes: Dugesia conocephala 4. Nematoda: Ascaris sui 5. Mollusca I - Gastropoda: Helix pomatia 6. Mollusca II - Bivalvia: Anodonta cygnea (Mytilus edulis) 7. Mollusca III - Cephalopoda: Sepia officinalis 8. Annelida: Lumbricus terrestis (Tubifex tubifex) 9. Arthropoda I - Chelicerata: Araneus diadematus 10. Crustacea I - Entomostraca: Daphnia pulex 11. Crustacea II - Malacostraca: Gammarus fossarum, Astacus fluviatilis (Pandalus borealis) 12. Myriapoda: Chilopoda and Diplopoda 13. Insecta = Ectognatha I - Hemimetabola: Blatta orientalis 14. Insecta = Ectognatha II - Holometabola: Apis mellifera 14. Echinodermata: Asteroidea, Ophiuroidea, Echinoidea, Holothuroidea (Adriatic Sea)
- Assessment methods (in Czech)
- Podmínkou k udělení zápočtu jsou (1.) aktivní účast studenta ve cvičení (100% docházka) a (2.) vedení si vlastního pracovního sešitu anebo zpracování sady protokolů. Tento výstup ze cvičení musí být v obou případech kompletní. Součástí protokolů mohou být pracovní listy a barevné tabule umístěné vyučujícím na web katedry.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/Bi2BP_ZZBL