RJ2MP_VPx2 Teaching practice 2

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Department of Russian Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Timetable
Thu 12:30–13:15 učebna 30
Prerequisites
RJ2BP_MOS3 Morphology 1 - Seminar
RJ2MP_VPx1
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 60 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/60, only registered: 0/60, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/60
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The subject is connected with the previous teaching practice offering first steps into schools via observations mainlz. Just a few lessons or parts of the lessons must be taught.
Syllabus
  • The objective of the course is listening, presentation and school management practice. The assistance during teaching process. The objective is to acquire administrative skills connected with teacher's work. The seminary work has to be written.
Literature
  • VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem :co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Jakými klíčovými pedagogickými kompetencemi by měl disponovat budoucí učitel? (What kind of pedagogical competencies should have student teacher?). In Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, p. 256-259. ISBN 80-7067-871-2. info
  • Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
  • DOLEŽELOVÁ, Eva. Úvod do pedagogické praxe z ruského jazyka a. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 58 s. info
  • RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. info
  • BLÁHA, Karel and Michael ŠEBEK. Já - tvůj žák, ty - můj učitel. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 121 s. info
  • HRABAL, Vladimír. Jaký jsem učitel? : metody získávání poznatků o vlastní vzdělávací činnosti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 156 s. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet bude udělen na základě odevzdání pedagogického deníku, obsahujícího zápisy a rozbory hospitací, přípravy na hodiny, vlastní zhodnocení praxe, hodnocení cvičného učitele.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/RJ2MP_VPx2