PdF:F2MP_DLT Didaktika literárního textu - Informace o předmětu
F2MP_DLT Didaktika literárního textu
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Rozvrh
- Čt 25. 2. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 4. 3. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 11. 3. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 18. 3. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 25. 3. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 1. 4. 15:15–16:55 učebna 55
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Předmět je rozdělen na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část se dotýká problematiky čtení v cizím jazyce, postavení literatury a literárního textu ve výuce cizích jazyků a faktorů ovlivňujících porozumění cizojazyčnému textu. V praktické části budou na základě vybraných ukázek literárních textů představeny různé aktivity s cílem rozvíjet komunikativní kompetenci žáků. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: vybrat vhodné texty pro čtení s porozuměním; vypracovat metodické listy podávající návrhy pracovních postupů s vybranými ukázkami narativních textů francouzsky píšících autorů; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Práce s vybranými texty.
- Literatura
- ALBERT, M.-C., SOUCHON, M. Les textes littéraires en classe de langue. Paris : Hachette, 2000.
- BENTOLILA, A., CHEVALIER, B., FALCOZ-VIGNE, D. La lecture, apprentissage, évaluation, perfectionnement. Paris : Nathan, 1991.
- CICUREL, F. Lectures interactives en langue étrangere. Paris : Hachette, 1991.
- KYLOUŠKOVÁ, H. Jak využít literární text ve výuce cizích jazyků. Brno : Masarykova univerzita, 2007.
- NATUREL, M. Pour la littérature, De l’extrait à l’oeuvre. Paris : CLE International, 1995.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/F2MP_DLT