PdF:SV4BP_Div2 Dramatizace v divadle 2 - Informace o předmětu
SV4BP_Div2 Dramatická výchova směrem k divadelnímu tvaru 2
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Rychecká (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová - Rozvrh
- Út 14:20–16:00 učebna 19
- Předpoklady
- Předpoklady: - aktivní a pravidelná účast na seminářích - studium odborné literatury - vytvoření dramaturgicko-režijní koncepce inscenace
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Předmět Dramatická výchova směrem k divadelnímu tvaru je rozdělen do dvou modulů. Těžištěm druhého modulu je hledání a prověřování tématu, vybraného v průběhu prvního modulu, skrz dramatické aktivity. V procesu inscenování dramatického tvaru se budeme zaměřovat na dramaturgické, režijní a inscenační techniky, stejně jako na práci s obrazovými a akustickými prostředky inscenace. Cílem je vytvoření inscenace a její prověření před diváky jako forma specifické komunikace. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Pracovat s dramaturgicko-režijní koncepcí; Rozeznat dramatické a divadelní situace; Ztvárnit dramatickou situaci; Aplikovat znalosti o mizanscéně a temporytmu; Znát základy herecké práce; Znát základy režijní práce; Vytvořit dramatickou postavu; Podílet se na vytvoření divadelní inscenaci; Interpretovat zvolné téma;
- Osnova
- 1. Základní kroky převádění literárního díla v dramatické. 2. Tvorba scénáře bodový scénář a tvorba dramatických situací. 3. Dialog. 4. Otevření situací. 5. Stavba textu založená na improvizaci. 6. Ověřování textu praxí - proces zkoušení. 7. Tvorba inscenace. 8. Tvorba inscenace - závěrečná zkouška. 9. Představení jako forma komunikace s divákem.
- Literatura
- RICHTER, Luděk. Co je co v pohádce : (pohádkové reálie). Vyd. 1. Praha: Dobré divadlo dětem, 2004, 54 s. ISBN 8090297536. info
- RICHTER, Luděk. Od pohádky-- --k pohádce : (od literatury k divadlu). Vyd. 1. Praha: Dobré divadlo dětem, 2004, 95 s. ISBN 8090297544. info
- RICHTER, Luděk. Pohádka-- --a divadlo. Vyd. 1. Praha: Dobré divadlo dětem, 2004, 94 s. ISBN 8090297528. info
- RICHTER, Luděk. Praktická dramaturgie v kostce. Vyd. 1. Praha: Dobré divadlo dětem, 2003, 60 s. ISBN 80-902975-1-X. info
- CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. 3. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2003, 139 s. ISBN 8073319217. info
- CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2002, 166 s. ISBN 8073319039. info
- NOVOTNÝ, David Jan. Chcete psát scénář? : I. Základy dramaturgie II. Žánry v hraném filmu. 2., dopl. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2000, 174 s. ISBN 80-85883-52-X. info
- NOVOTNÝ, David Jan. Chcete psát scénář?. 1. vyd. Praha: FAMU, 1995, 94 s. ISBN 80-85883-06-6. info
- RICHTER, Luděk. Literatura, divadlo a my : převod literárního díla do loutkového divadla. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1985, 133 s. info
- Výukové metody
- cvičení, přednáška, diskuse, dramatizace, samostatná práce
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška ze základních pojmů divadla a dramatizace. Odevzdání hotového scénáře.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SV4BP_Div2