PdF:SV4BP_PDV2 Drama education projects 2 - Course Information
SV4BP_PDV2 Drama education projects 2
Faculty of EducationSpring 2011
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Kateřina Štěpařová - Prerequisites
- Projects in dramatic education 2 Presumtions: - Conspects of perused specialized literature. - defence of own purposed and realized group project
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 16 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/16, only registered: 0/16 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social and Free Time Education (programme PdF, B-PD)
- Course objectives
- Annotation: Students in smaller groups create and realize dramatic project with social externalization. At the end of the course, the students will be able to: Use the planned drama project in a real life. Handle the grant project. Review realized drama and grant projects. Present the drama and grant projects in public.
- Syllabus
- Syllabus: Annotation of group project Realization and record of group project Evaluation of group project Presentation of group project
- Literature
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství (The changes in teacher training in the context of school elementary reform). 2007. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Význam projektové výuky při rozvoji počáteční gramotnosti (The meaning of the project teaching in the early literacy). In Školská pripravenostˇ detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie. první. Banská Bystrica: PdF UMB Banská Bystrica, 2007, p. 347-354. ISBN 978-80-8083-359-6. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky (The theory and practise of project teaching). 2006th ed. Brno: MU Brno, 2006, 160 pp. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Tvorba školního vzdělávacího programu krok za krokem - s pedagogickým sborem (The school curriculum design step by step - with teachers). Brno: MU, 2006, 116 pp. Škola v praxi, svazek 10. ISBN 80-210-4063-7. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program očima studentů. Komenský. Brno, 2004, No 3, p. 2-5. ISSN 0323-0449. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a didaktická příprava učitele (Framework curriculum for basic education and educational professionnal preparation). In Didaktika - opora proměn výuky? Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, p. 64-66. ISBN 80-7041-498-7. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Potřebujeme připravovat studenty pedagogických fakult na projektovou výuku? In Profesní růst učitele Sborník příspěvků z 10. konference ČPdS. Brno: Konvoj, 2002, p. 121-128. ISBN 80-7302-039-4. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová metoda a projekt. Komenský. Brno, 2002, No 2, p. 2-10, 8 pp. ISSN 0323-0449. info
- VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 2., rozš. Praha: Agentura Strom, 1998, 279 s. ISBN 80-86106-02-0. info
- VYBÍRAL, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let : (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 1996, 48 s. info
- KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
- MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy :zásobník dramatických her a improvizací. 7., rozš. vyd. Praha: Artama, 1993, 149 s. ISBN 80-7068-041-5. info
- Teaching methods
- practicum, discussion, independent work, group project
- Assessment methods
- credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2011, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2011/SV4BP_PDV2