PdF:MS2RC_TEMN Teorie množin - Informace o předmětu
MS2RC_TEMN Teorie množin
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/6. 6. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Matematika pro základní školy)
- ZSS Matematika pro střední školy (program PdF, C-CV)
- ZS1 Matematika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen postihnout pojetí a rozdíl pojmů potenciálního nekonečna a aktuálního nekonečna, ovládat aritmetiku kvantitativních a kvalitativních charakteristik nekonečných množin, tedy kardinálních a ordinálních čísel. Student rovněž získá přehled o souvislostech jednotlivých matematických disciplín, pro něž je teorie množin střechová disciplína.
- Osnova
- 1. Základní pojmy. 2. Základní operace na systémech množin. 3. Dobře uspořádané množiny. 4. Součet a součin uspořádaných množin. 5. Axiom výběru. 6. Kardinální číslo. Spočetné množiny. 7. Nerovnost mezi kardinálními čísly. 8. Aritmetika kardinálních čísel. 9. Ordinální typy a ordinální čísla.
- Literatura
- FUCHS, Eduard. Diskrétní matematika a Teorie množin pro učitele (CD-ROM). Brno: Masarykova univerzita, 2000, 890 s. Matematika na CD-ROM, sv. 2. ISBN 80-210-2463-1. info
- BALCAR, Bohuslav a Petr ŠTĚPÁNEK. Teorie množin. 2. opr. a rozš. vyd. Praha: Academia, 2000, 462 s. ISBN 802000470X. info
- FUCHS, Eduard. Teorie množin pro učitele. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 200 s. ISBN 8021022019. info
- KURATOWSKI, Kazimierz a Andrzej MOSTOWSKI. Teorija množestv. Moskva: Mir, 1970, 416 s. info
- Výukové metody
- Konzultace.
- Metody hodnocení
- Kolokvium.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/MS2RC_TEMN