PdF:SZ_9001 Pedagogická praxe 1 - Informace o předmětu
SZ_9001 Pedagogická praxe 1
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/1.7. 20 hodiny. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Doplňující pedagogické studium (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Pedagogická praxe navazuje na pedagogické a psychologické disciplíny a snaží se integrovat teoretickou a praktickou přípravu budoucích pedagogů. Cílem pedagogické praxe je formování komplexních kompetencí budoucího pedagoga v souhře pedagogicko-psychologické, metodické a praktické.
- Osnova
- Posluchači se pedagogické praxe seznamují s organizací zvolené školy, s osnovami a plány výuky, vykonávají hospitace (pozorování) u cvičných učitelů, praktické výstupy (vlastní výuka studenta) s následnými rozbory se cvičným učitelem a běžné asistentské práce. • Povinnosti studenta na praxi: • - vykonat min. 5 hospitací v průběhu pedagogické praxe a vést o nich záznam • Při hospitacích je nutné především pozorovat: • - navázání kontaktu se studenty, způsob motivace studentů k učebním činnostem, kladení otázek (srozumitelnost, přiměřenost), reagování učitele na odpovědi (adekvátnost), reagování učitele na neplánované situace při výuce, uplatnění aktivizujících metod výuky, využití skupinové práce, organizace činnosti studentů ve vyučování, jak je vytvářeno příznivé klima a jak je uplatňován individuální přístup ke studentům. • - seznámit se se vzdělávacím programem školy, s osnovami, plány výuky a učebnicemi, se kterými studenti i učitelé pracují, • - podle možností vykonávat asistentské práce (opravovat písemné práce, sešity, vykonávat dozory a další běžné povinnosti učitele).
- Literatura
- povinná literatura
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
- Výukové metody
- Pozorování, diskuse a praktická výuka
- Metody hodnocení
- Potvrzení od školy, kde byla vykonávána praxe; písemná zpráva o pedagogické praxi (pedagogický deník); diskuse
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/SZ_9001