MSBP_NDI2 Didaktika 2 - NJ

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Jarmila Brnická (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto předmětu budou studenti/tky schopni nacvičovat u skupiny dětí v předškolním věku slovní zásobu, mluvnické struktury a správnou výslovnost německého jazyka pomocí hravých činností a imitace. Am Ende dieses Kurses werden die Kursteilnehmer / -innen in der Lage sein, mit einer Gruppe von Kindern im Vorschulalter, Wortschatz, grammatische Strukturen und die korrekte Aussprache der deutschen Sprache durch spielerische Aktivitäten und Nachahmung zu üben.
Osnova
Osnova: 1. principy výuky slovní zásoby 2. Induktivní gramatika 3. nácvik výslovnosti
Literatura
  • Řeč v raném dětství (Podřaz.) : Základní pedagogické problémy institucionální předškolní výchovy., Řeč v raném dětství. info
  • The busy classroom (Orig.) : Školka plná zábavy : kalendář tvořivých her pro předškolní děti. info
  • Handreichungen für die Didaktik und Methodik
  • Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2005. info
  • Metodické listy pro předškolní vzdělávání. Edited by Jana Buriánová - Věra Jakoubková - Hana Nádvorníková. Praha: Raabe, 2002, 1 sv. (rů. ISBN 80-86307-03-4. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra. K možnostem předškolní diagnostiky připravenosti dětí k nácviku čtení. In Specifické poruchy učení a chování. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, s. 72-75. ISBN 80-7178-389-7. info
Výukové metody
seminář
Metody hodnocení
výukový projekt
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019.