FJ3029 Rozvíjení řečových dovedností ve výuce francouzštiny

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ3029/01: každý sudý čtvrtek 18:00–19:50 A43 učebna, T. Nerušilová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na kapitoly probírané v Didaktice 1-3, zejména na výuku řečových dovedností v jazykové třídě. Zde se daná problematika dále rozvíjí prostřednictvím různých aktivit, při nichž si studenti procvičí, jak je použít v praxi. Hlavní linií předmětu, od které se odvíjí program kurzu, je vypracování různých typů cvičení, které studenti vyzkoušejí během své učitelské praxe.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu studenti dokáží sestavit různé typy cvičení a aktivit na jednotlivé řečové dovednosti (poslech, čtení, mluvení, psaní), demonstrovat své dovednosti v metodických listech, aplikovat své poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
1. Différentes activités pour pratiquer la compréhension orale. 2. Différentes activités pour pratiquer la compréhension écrite. 3. Différentes activités pour pratiquer l'expression orale. 4. Différentes activités pour pratiquer l'expression écrite.
Literatura
  • CORNAIRE, C., RAYMOND, P. M. La production écrite. 1. vyd. Paris : CLE International, 1999. 145 s. ISBN 209-033-340-5.
  • CHARLES, R., WILLIAME, Ch. La communication orale. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 159 s. ISBN 2-09-176791-3.
  • WEISS, F. Jouer, communiquer, apprendre. 1. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 2-01- 1552-05-2.
  • CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
  • Dictionnaire de didactique du français : langue étrangére et seconde. Edited by Jean-Pierre Cuq. Paris: CLE International, 2003, 303 stran. ISBN 2090339721. info
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Aktivní účast (70%), seminární práce. Studentům kombinovaného studia se doporučuje zúčastnit alespoň tří seminářů.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Upřesnění k ukončení předmětu: Studenti se aktivně zúčastní všech setkání předmětu a splní povinné výstupy, v nichž budou prezentovat zadaná témata. Na konci semestru vyplní formulář reflektující výuku. Pokud se z vážného důvodu nebudou moci některého ze setkání zúčastnit, vypracují po dohodě s učitelem náhradní úkol.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025, jaro 2026.