PdZ009 Virtual Classroom

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Gabriela Šimková (přednášející)
Garance
Mgr. Gabriela Šimková
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Gabriela Šimková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
  • describe and understand the possibilities of distance and ICT-enhanced learning
  • list the pros and cons of using ICT in teaching
  • be able to combine different multimedia tools for teaching
  • Defend the role of technology in contemporary education
  • assess the potential of e-learning materials and e-learning environments in relation to primary school pupils
  • Výstupy z učení
    Student will be able to:
  • to highlight how teaching using ICT tools and technologies is unique
  • define key concepts in the field of digital technologies in education
  • use online tools that allow the creation and sharing of interactive elements in lessons
  • use selected systems to support online learning
  • to introduce the most widespread information systems in the Czech school environment
  • to show why it is important to introduce the basics of algorithmic thinking in schools
  • Osnova
    • Opening week
    • Didactic specifics of teaching with the use of ICT
    • Tools for conducting tests, surveys and questionnaires
    • Online learning support systems
    • Connectivism as an educational theory
    • Electronic class register
    • Online collaboration and communication tools
    • Electronic textbooks
    • Online tools for creating
    • Robots in education
    • Tablets and smartphones in education
    • Interactive whiteboards
    • Virtual reality in education
    Literatura
    • ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015, 86 s. ISBN 978-80-88123-04-0. info
    • ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Učitelé a technologie : mezi tradičním a moderním pojetím. 1. vydání. Brno: Paido, 2009, 172 stran. ISBN 9788073151874. info
    Výukové metody
    The course is taught online in the MS Teams environment. It does not have a fixed time in the schedule. The time to study is set by the student.
  • Independent study of study texts
  • Collaboration and sharing in an online course environment
  • Listening to podcasts
  • Ongoing individual online consultations and mentoring
  • Processing of digital artefacts
  • Metody hodnocení
  • 3 compulsory individual consultations to check the ongoing understanding of the topics and work on the final output
  • the colloquium will be awarded on the basis of the final deliverables prepared according to the Course Passage Agreement
  • Vyučovací jazyk
    Angličtina
    Informace učitele
    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je vyučován každoročně.
    Výuka probíhá každý týden.
    Erasmus friendly.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2025.
    • Statistika zápisu (nejnovější)
    • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/PdZ009