PdF:PdZ009 Virtual Classroom - Informace o předmětu
PdZ009 Virtual Classroom
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Gabriela Šimková (přednášející) - Garance
- Mgr. Gabriela Šimková
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Gabriela Šimková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Education for Diversity and Inclusion (program PdF, B-EDI)
- English Language for Education (program PdF, B-AJ3SA) (3)
- Cíle předmětu
- describe and understand the possibilities of distance and ICT-enhanced learning
- list the pros and cons of using ICT in teaching
- be able to combine different multimedia tools for teaching
- Defend the role of technology in contemporary education
- assess the potential of e-learning materials and e-learning environments in relation to primary school pupils
- Výstupy z učení
- Student will be able to:
- to highlight how teaching using ICT tools and technologies is unique
- define key concepts in the field of digital technologies in education
- use online tools that allow the creation and sharing of interactive elements in lessons
- use selected systems to support online learning
- to introduce the most widespread information systems in the Czech school environment
- to show why it is important to introduce the basics of algorithmic thinking in schools
- Osnova
- Opening week
- Didactic specifics of teaching with the use of ICT
- Tools for conducting tests, surveys and questionnaires
- Online learning support systems
- Connectivism as an educational theory
- Electronic class register
- Online collaboration and communication tools
- Electronic textbooks
- Online tools for creating
- Robots in education
- Tablets and smartphones in education
- Interactive whiteboards
- Virtual reality in education
- Literatura
- ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015, 86 s. ISBN 978-80-88123-04-0. info
- ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Učitelé a technologie : mezi tradičním a moderním pojetím. 1. vydání. Brno: Paido, 2009, 172 stran. ISBN 9788073151874. info
- Výukové metody
- The course is taught online in the MS Teams environment. It does not have a fixed time in the schedule. The time to study is set by the student.
- Independent study of study texts
- Collaboration and sharing in an online course environment
- Listening to podcasts
- Ongoing individual online consultations and mentoring
- Processing of digital artefacts
- Metody hodnocení
- 3 compulsory individual consultations to check the ongoing understanding of the topics and work on the final output
- the colloquium will be awarded on the basis of the final deliverables prepared according to the Course Passage Agreement
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Erasmus friendly.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/PdZ009