SZc0025 Reflexe praxe mimo školu 4

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/0/.5. 6 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Veselá, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
• Cílem předmětu je poskytnout účastníkům/účastnicím prostor pro reflexi a sdílení zkušeností z pedagogické praxe a pomoci jim prohloubit (sebe)reflektivní dovednosti (zaměření na peer-to-peer učení).
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student je schopen:
• pracovat systematicky se Standardem kvality profesních kompetencí studenta učitelství;
• otevřeně sdílet a reflektovat zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě;
• cíleně využívat sebereflexi jakožto nástroj profesního učení.
Osnova
  • • Práce se Standardem kvality profesních kompetencí studenta učitelství.
  • • Reflexe praxe s důrazem na peer-to-peer učení.
Literatura
  • KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
  • PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
  • SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
Výukové metody
• peer-to-peer interakce (online)
Metody hodnocení
• aktivní účast na peer to peer reflexi mezi spolužáky
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/SZc0025