FF:UZAJ5502 Didaktika AJ II - Informace o předmětu
UZAJ5502 Didaktika anglického jazyka a literatury II (komb.)
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 5x2. 10 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (cvičící)
James Edward Thomas, M.A. (cvičící) - Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek - Předpoklady
- AJ51000 Zkouška z jazyka && UZAJ5501 Didaktika AJ I
Examination in English language: AJ21110, Methodology I: UZAJ5501 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Cíle předmětu
- This course is divided into two streams, taught concurrently. One of the streams is follows on from Methodology I with a strong emphasis on classroom techniques, such as back chaining, dictogloss, timelines, eliciting, concept checking, TTT, PPP. The other stream focuses more on broader issues that are central to the teacher as a professional.
- Osnova
- Stream One:
- Stream Two:
- A good teacher
- Lesson planning
- Course planning
- Exams - preparing students, preparing exams
- The use of ICT in ELT
- Literature in ELT
- Creativity and problem solving
- Learning to learn.
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- THORNBURY, Scott. How to teach vocabulary. Harlow: Pearson Education Limited, 2007, vi, 185. ISBN 9780582429666. info
- LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, ix, 233. ISBN 0194422240. info
- THORNBURY, Scott. Beyond the sentence : introducing discourse analysis. 1st pub. Oxford: Macmillan, 2005, 192 s. ISBN 9781405064071. info
- THORNBURY, Scott. How to teach grammar. Harlow: Longman, 1999, ix, 182 s. ISBN 0-582-33932-4. info
- THORNBURY, Scott. About language : tasks for teachers of English. Cambridge: University Press, 1997, xviii, 269. ISBN 0-521-42720-7. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Metody hodnocení
- Full attendance is required.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- James Thomas 27325
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/UZAJ5502