FF:UZAJ2036 Zkouška z didaktiky - Informace o předmětu
UZAJ2036 Zkouška z didaktiky
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
James Edward Thomas, M.A. (přednášející) - Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Předpoklady
- NOW( UZAJ2034 Didaktika AJ II ) && NOW( UZAJ2035 Didaktika AJ III ) && NOW( UZAJ2037 Pedagogická praxe - interní )
UZAJ2011 UZAJ2022 UZAJ2023 UZAJ2034 UZAJ2035 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- This is not a course. It is the general exam on methodology that the students sit before they undertake School Placement - external practice teaching.
- Osnova
- The exam tests the content of the pre-requisite courses listed above, none of which have closing exams.
- Literatura
- Teaching By Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy
- Výukové metody
- This is not a taught course.
- Metody hodnocení
- Working in groups of 2 or 3, trainees study one student each in their practice teaching class across the whole semester and make a comparative case study. You will measure/analyse your students’ learning styles (the sort of tasks they responded best to), competence and performance, classroom and online behaviour, and the progress they make in one skill and one system. It is important to decide during the first month of the semester which skill and system your group will focus on so that you can analyse the progress longitudinally. The linguistic analysis and the teaching/learning observation is the central element in your case study. • • The result will be a co-authored 3,000 word report showing tables/graphs, screenshots, photos of students at work, and most importantly accounting for their learning and your teaching in terms of linguistics, language acquisition studies and practical methodology. Accurate use of terminology is essential. • • It should be emailed as a pdf attachment to both addresses: thomas@phil.muni.cz, fortova@phil.muni.cz. ten days before the colloquium. • • The colloquium is an oral examination when you come, as the group, to defend your report.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/UZAJ2036