FF:DU2865 Reklama v Československu - Informace o předmětu
DU2865 Osobnosti meziválečné reklamní produkce v Československu
Filozofická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Ondřej Jakubec, Ph.D.
Seminář dějin umění – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Seminář dějin umění – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 8:00–9:40 T103
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Dějiny umění (program FF, N-OT)
- Cíle předmětu
- Přednášky představí přední výtvarníky, teoretiky a majitele ateliérů či reklamních poraden meziválečného Československa v kontextu mezinárodně úspěšných tendencí (stylů, konceptů a teorií): Vilém Rotter, Emil Weiss, Höns, Leo Heilbrunn, Eduard Milén, František Kardaus, Zdeněk Rykr, František Zelenka, Albert Jonáš, A. Jakesch aj.
- Výstupy z učení
- Studenti budou seznámeni s dobovými praktikami, propagačními prostředky, s diskurzem o reklamě, teoretickými a praktickými příručkami, s fenoménem nekalé reklamy a „vykrádání nápadů“, s vlivnými kampaně v tehdejším Československu i za hranicemi, s archivními prameny a dobovými periodiky.
- Literatura
- doporučená literatura
- Knobloch, Iva – Vondráček, Radim (eds), Design v českých zemích 1900 – 2000. Academia 2016.
- Štembera, Petr – Lawry, Nicholas : Czech Poster Between Wars 1918-1938. UPM a Czech center N.Y. 2001.
- neurčeno
- Historie reklamy a podpory prodeje. In TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje, 2000, s. 27–41.
- Zdeněk Rossmann. Horizonty modernismu. MG Brno 2016.
- Výukové metody
- přednáška
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2018/DU2865