ISKM65 Uživatelský výzkum

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/30/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 16:00–17:40 C128
Předpoklady
TYP_STUDIA ( N )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Nedílnou součástí návrhu informačních služeb je neustálý výzkum. V kurzu si ukážeme, že výzkum nejsou jen rozhovory, dotazníky nebo testování, ale že jde o komplexní činnost prostupující celý designový proces. Kurz se soustředí na odborné kompetence nutné potřebné k aplikovanému (zejména kvalitativnímu) výzkumu, ale také na zvládání efektivní komunikace výsledků výzkumu designerům a dalším stakeholderům, prioritizaci zjištění a zapojování relevantních zainteresovaných stran do výzkumu. V průběhu kurzu budou mít studující možnost setkat se s výzkumnicemi a výzkumníky, kteří se věnují uživatelskému výzkumu v ČR a navštíví minimálně jeden výzkumnický lab. Budou ale také v týmech pracovat na konkrétních výzkumných úlohách, sbírat zkušenosti s výzkumem od stolu, rekrutací participantů, kvalitativními či kvantitativními metodami UXR, analýzou a prezentací a také s komunikací se zadavatelem výzkumu.
Osnova
  • Kurz začne v druhém týdnu semestru.
  • Témata:
  • * Úvod do uživatelského výzkumu
  • * Od poptávky k zadání.
  • * Hosté z praxe
  • * Rozhovory jako základní metoda uživatelského výzkumu (teorie) Příprava scénáře pro rozhovor.
  • * Rozhovory jako základní metoda uživatelského výzkumu (praxe / pilot scénáře)
  • * Field visit
  • * Od poznatků k insightům I
  • * Od poznatků k insightům II
  • * Výzkum pro redesign služeb. Moderované uživatelské testování
  • * Moderované uživatelské testování (nácvik)
  • * Remote uživatelské testy
  • * Od výzkumu k designu. Value Proposition Canvas. Co-creation.
  • Facilitace designových workshopů.
  • * Předávání výsledků.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.