FF:TIM_M_023 Analýza performativity - Informace o předmětu
TIM_M_023 Analýza performativity
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- prof. ak. soch. Tomáš Ruller (přednášející), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- prof. ak. soch. Tomáš Ruller
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Alena Albíniová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 12:00–13:40 326, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Předpoklady
- Schopnost pracovat s internetovým i tištěnými zdroji v angličtině.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- Teorie interaktivních médií (program FF, N-INME_) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit studenty se základy teorie umění performance. Je uspořádané jako výzkum médií umění akce ve struktuře daných tematických okruhů. Kurz teorie performance: Analýza umění performance je založen na stejnojmenné knize Anthony Howella - Harwood Academy Publishers 1999 a knize: Performance / kritický úvod od Marvina Carlsona - Routledge 2006.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat a shrnout důležité rysy jednotlivých teorií akčního umění;
- určit a popsat současné domácí a zahraniční estetické trendy v umění akce;
- sestavit textový soubor v souladu s citační normou a odprezentovat referát k vybranému tématu;
- porovnat a vyzdvihnout rozdíly v přístupech současných uměleckých hnutí;
- aplikovat základní pojmosloví oboru při psaní diplomní práce;
- analyzovat současné trendy v oblasti akčního umění;
- popsat prostředky využité k realizaci konkrétního akčního uměleckého díla. - Osnova
- 1. Dekódování znaku,
- 2. Politika performance,
- 3. Gender a sexuální identita,
- 4. Performující etnikum,
- 5. Performování těla,
- 6. Čas a prostor performance,
- 7. Posluchači a diváci,
- 8. Nehybnost – opakování – nepevnost,
- 9. Pudy – přechody – přítomnost,
- 10. Obraz – přetvářka – jinakost,
- 11. Chaos – touha – vize,
- 12. Hranice performance.
- Literatura
- povinná literatura
- Anthony Howell – Analysis - Harwood Academy Publishers 1999
- Erika Fischer-Lichte - Transformative power of Performance - Routledge 2008
- Marvin Carlson – Performance: Critical Introduction - Routledge 2006
- Výukové metody
- 1/1 přednáška a seminář.
- Metody hodnocení
- Podmínkou absolvování je ve zvoleném termínu prezentovaný referát (15 - 20 min) s obrazovou dokumentací-projekcí, k zápočtu odevzdání seminární práce v digitální formě, celkově minimálně 50 % docházka (případná odůvodněná nižší docházka se nahrazuje v odpovídající proporci zpracováním doplňkové seminární práce odevzdané ve zkouškovém období).
Případná zkouška probíhá ústní formou k náhodně vybrané otázce ze všech témat daného semestru. - Náhradní absolvování
- Pokud z~vážných důvodů potřebujete využít možnost náhradního způsobu absolvování předmětu, kontaktujte vyučujícího.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/TIM_M_023