PSB_333 The Scenotest

Faculty of Arts
Spring 2008
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Arts
Contact Person: Jarmila Valchářová
Timetable
each even Monday 18:20–20:45 VUT
Prerequisites (in Czech)
PSA_0SZ Bachelor Degree Examination
Ukončený první cyklus studia jednooborové psychologie.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět Scénotest je úvodním, seminárně profilovaným kurzem zaměřeným na mimetickou projektivní techniku Scénotest švýcarské autorky Gerdhild von Staabs. Nabízí teoretický i praktický úvod do problematiky projektivních technik využívajících hru a manipulaci s diagnostickým materiálem symbolického charakteru. Zaměřuje se na systematické začlenění Scénotestu mezi projektivní techniky, na historii této metody i metod příbuzných, na úvod do formální i obsahové analýzy a na osvojení základních praktických dovedností s touto metodou. Předmět je zakončen kolokviem, které lze získat za původní práci na zadané téma, za získání a práci s dobrovolníkem z řad veřejnosti v rámci výuky, případně za nalezení, překlad či poskytnutí zajímavých a podnětných materiálů v daném kontextu mimetických projektivních technik.
Syllabus (in Czech)
  • V celkovém součtu: 1 hodina přednášek a 1 hodina praktického nácviku za jednu vyučovací dvouhodinu. Náplň přednášek: - Vymezení a klasifikace hry, okruhy mimetických technik a her, funkce Scénotestu (dále ST) v psychodiagnostice a psychoterapii, hra jako základ diagnostiky a terapie; historický exkurz projektivních technik se zaměřením na hrové, manipulační techniky; testový materiál, symbolický význam, provedení a jeho různé podoby (kritika původního materiálu von Staabs, změny a úpravy...); formální a obsahová analýza ST, interpretační schemata; funkce ST diagnostická i terapeutická - uplatnění v individuální, rodinné či skupinové terapii; různé přístupy k diagnostice i terapii; další možnosti využití ST materiálu; výzkumy ke ST, aj. Přibližná náplň seminářů: - Praktická ukázka jednoho sezení, symbolický význam ST materiálu, formální a obsahová analýza, standardní administrace a možnosti "práce" s metodou, interpretační postupy a jejich aplikace, nácvik dovedností ve dvojicích student-student, nebo student-získaný dobrovolník z řad veřejnosti, atd.
Literature
  • von Staabs, G. (2001). Scénotest. Praha: Testcentrum.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught each semester.
The course is also listed under the following terms Autumn 1998, Spring 1999, Autumn 2001, Spring 2002, Autumn 2002, Spring 2003, Autumn 2003, Spring 2004, Autumn 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009, Spring 2010.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2008/PSB_333