VH_742 music editions of 17th and 18th century

Faculty of Arts
Spring 2008
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Jana Spáčilová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Vlasta Taranzová
Timetable
Mon 16:40–18:15 pracovna
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Účelem spartací prováděných v tomto semináři hudby je kritická edice pramene, tedy taková, která provádí maximálně věrný a přesný přepis pramene bez jakýchkoli zásahů. Bude spartována zejména vokálně-instrumentální hudba ze sbírek uložených v oddělení dějin hudby Moravského zemského muzea, v němž je uložena řada unikátních pramenů. Potřebnost těchto spartací dokládá mj. fakt, že v celosvětovém měřítku doposud existuje jen zlomek kritických edic vokálně instrumentálních skladeb z 1. poloviny 18. století, které vycházejí z nejnovějších edičních zásad respektujících co nejvěrněji dobovou podobu díla a jsou tak nejlepším podkladem pro provedení skladby z hlediska autentické provozovací praxe. Pokud takovéto edice či ediční řady existují, týkají se pouze tzv. velkých skladatelských jmen (např. G. F. Händel).
Syllabus (in Czech)
  • Účelem spartací prováděných v tomto semináři hudby je kritická edice pramene, tedy taková, která provádí maximálně věrný a přesný přepis pramene bez jakýchkoli zásahů. Bude spartována zejména vokálně-instrumentální hudba ze sbírek uložených v oddělení dějin hudby Moravského zemského muzea, v němž je uložena řada unikátních pramenů. Potřebnost těchto spartací dokládá mj. fakt, že v celosvětovém měřítku doposud existuje jen zlomek kritických edic vokálně instrumentálních skladeb z 1. poloviny 18. století, které vycházejí z nejnovějších edičních zásad respektujících co nejvěrněji dobovou podobu díla a jsou tak nejlepším podkladem pro provedení skladby z hlediska autentické provozovací praxe. Pokud takovéto edice či ediční řady existují, týkají se pouze tzv. velkých skladatelských jmen (např. G. F. Händel).
Literature
  • Kritika hudebního textu :metody a problémy hudební filologie. Edited by Maria Caraci Vela - Alena Jakubcová - Angela Romagnoli - Jiří Kroup. Vyd. 1. Praha: KLP-Koniasch Latin Press, 2001, 457 s. ISBN 80-85917-57-2. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught once in two years.
The course is also listed under the following terms Spring 2018.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2008/VH_742