VH_742 Edice hudby 17. a 18. století - cvičení

Filozofická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Spáčilová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Rozvrh
Po 16:40–18:15 pracovna
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Účelem spartací prováděných v tomto semináři hudby je kritická edice pramene, tedy taková, která provádí maximálně věrný a přesný přepis pramene bez jakýchkoli zásahů. Bude spartována zejména vokálně-instrumentální hudba ze sbírek uložených v oddělení dějin hudby Moravského zemského muzea, v němž je uložena řada unikátních pramenů. Potřebnost těchto spartací dokládá mj. fakt, že v celosvětovém měřítku doposud existuje jen zlomek kritických edic vokálně instrumentálních skladeb z 1. poloviny 18. století, které vycházejí z nejnovějších edičních zásad respektujících co nejvěrněji dobovou podobu díla a jsou tak nejlepším podkladem pro provedení skladby z hlediska autentické provozovací praxe. Pokud takovéto edice či ediční řady existují, týkají se pouze tzv. velkých skladatelských jmen (např. G. F. Händel).
Osnova
  • Účelem spartací prováděných v tomto semináři hudby je kritická edice pramene, tedy taková, která provádí maximálně věrný a přesný přepis pramene bez jakýchkoli zásahů. Bude spartována zejména vokálně-instrumentální hudba ze sbírek uložených v oddělení dějin hudby Moravského zemského muzea, v němž je uložena řada unikátních pramenů. Potřebnost těchto spartací dokládá mj. fakt, že v celosvětovém měřítku doposud existuje jen zlomek kritických edic vokálně instrumentálních skladeb z 1. poloviny 18. století, které vycházejí z nejnovějších edičních zásad respektujících co nejvěrněji dobovou podobu díla a jsou tak nejlepším podkladem pro provedení skladby z hlediska autentické provozovací praxe. Pokud takovéto edice či ediční řady existují, týkají se pouze tzv. velkých skladatelských jmen (např. G. F. Händel).
Literatura
  • Kritika hudebního textu :metody a problémy hudební filologie. Edited by Maria Caraci Vela - Alena Jakubcová - Angela Romagnoli - Jiří Kroup. Vyd. 1. Praha: KLP-Koniasch Latin Press, 2001, 457 s. ISBN 80-85917-57-2. info
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018.