FF:MVK_23 Sociologický výzkum - Course Information
MVK_23 Sociologický výzkum
Faculty of ArtsSpring 2012
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. David Balarin (lecturer)
doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Vlasta Taranzová
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts - Timetable
- each even Thursday 15:50–19:05 N41
- Timetable of Seminar Groups:
MVK_23/02: No timetable has been entered into IS. D. Balarin
MVK_23/03: No timetable has been entered into IS. D. Balarin
MVK_23/04: No timetable has been entered into IS.
MVK_23/05: No timetable has been entered into IS. D. Balarin
MVK_23/06: No timetable has been entered into IS. D. Balarin
MVK_23/07: No timetable has been entered into IS. D. Balarin
MVK_23/08: No timetable has been entered into IS. D. Balarin - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Culture Management (programme FF, N-HS)
- Culture Management (programme FF, N-OT) (3)
- Course objectives (in Czech)
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět a vysvětlit důvody a výhody pro použití metod empirického výzkumu při studiu umění a kultury;
- porozumět a vysvětlit metodologii a principy empirického výzkumu;
- předkládat odůvodněná rozhodnutí pro volbu empirického výzkumu při řešení dílčích témat a problémů v oblasti umění a kultury;
- vytvořit projekt empirického výzkumu;
- vytvořit nástroje pro sběr dat;
- interpretovat výsledky empirického výzkumu;
- prezentovat výsledky empirického výzkumu. - Syllabus (in Czech)
- 1. Umění, kultura, sociologie, kulturní průmysl a marketing.
- 2. Sociálně vědní výzkum, jeho principy, metodologie, výzkum kvalitativní a kvantitativní.
- 3. Principy, struktura a postup empirického sociologicky zaměřeného výzkumu.
- 4. Uplatnění sociologického výzkumu v umění a kultuře: oblasti a problémy, strategické plánování, PR a marketing, výzkum organizační kultury.
- 5. Příklady z praxe a ukázky empirických výzkumů z různých oblastí (hudba, literatura, muzea, galerie, apod.)
- 5. Realizace empirického výzkumu: příprava, sběr dat, jejich zpracování a vyhodnocení.
- 6. Interpretace a prezentace výsledků empirického výzkumu: vědecká i komerční prezentace.
- Literature
- required literature
- JEŘÁBEK, Hynek. Úvod do sociologického výzkumu. Praha: Karolinum, 1993, 162 s. ISBN 80-7066-662-5. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 9788073674854. info
- ONDREJKOVIČ, Peter. Úvod do metodológie spoločenskovedného výskumu. 1st ed. Bratislava: Veda, 2007, 248 pp. ISBN 978-80-224-0970-4. info
- BEK, Mikuláš. Konzervatoř Evropy? : k sociologii české hudebnosti. 1. vyd. Praha: KLP-Koniasch Latin Press, 2003, 278 s. ISBN 8085917998. info
- TRÁVNÍČEK, Jiří. Čteme? Obyvatelé české republiky a jejich vztah ke knize. 1st ed. Brno: Host, 2008, 208 pp. ISBN 978-80-7294-270-1. info
- recommended literature
- ALEXANDER, Victoria D. Sociology of the arts : exploring fine and popular forms. 1st pub. Malden: Blackwell, 2003, xix, 366. ISBN 9780631230403. info
- PAVLICA, Karel. Sociální výzkum, podnik a management : průvodce manažera v oblasti výzkumu hospodářských organizací. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2000, 160 s. ISBN 8086119254. info
- KOTLER, Philip and Joanne SCHEFF. Standing room only : strategies for marketing the performing arts. Boston: Harvard Business School Press, 1997, xii, 560. ISBN 0875847374. info
- CIGÁNEK, Jan. Úvod do sociologie umění. Praha: Obelisk - nakladatelství umění a architektury, 1972, 300 s. URL info
- PERGLER, Přemysl. Vybrané techniky sociologického výzkumu. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1969, 767 s. URL info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška a seminární práce ve skupinách.
Seminární práce ve skupinách bude zaměřena na aplikaci teorie empirického výzkumu, a to formou realizace sociologického mini-výzkumu v rámci třídy.
Základní témata pro volbu práce ve skupinách:
Co posloucháme?
Co čteme?
Na co se díváme?
Podle čeho se rozhodujeme při investování do umění a kultury?
Co nám vnímání/účast na umění a kulturních aktivitách dává? - Assessment methods (in Czech)
- práce ve skupinách hodnocená 40 body
zpráva a prezentace hodnocené 20 body
závěrečný test v rozsahu 20 otázek hodnocený 40 body
K úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alespoň 60 bodů a být přítomen na min 2/3 práce ve skupinách (tj. min 4x) - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2012, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2012/MVK_23