FF:UZAJ2023 Didaktika AJ I - Informace o předmětu
UZAJ2023 Didaktika anglického jazyka I
Filozofická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 15:50–17:25 C42
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- The aim of this course for the participants is to acquire the knowledge and understanding of the basic principles of teaching English to speakers of other languages and thus to lay the foundations for the participants to become effective teachers of English when they expand their knowledge and combine it with their practical skills development during the course UZAJ203 - Practice teaching - in the following semester.
By the end of the course participants will have been introduced to and have a basic understanding of:
1. How learners acquire the four Language systems (vocabulary, grammar, pronunciation, functions)and Language skills (listening, speaking, reading, writing).
2. What is involved in order to effectively teach the Language systems and skills to speakers of other languages.
3. What classroom management comprises, how and when to correct learners' errors, and the steps necessary in order to plan a lesson effectively.
By the end of the course the participants should also have a sound knowledge of and be able to use the basic terminology found in current ELT literature. - Osnova
- The course comprises weekly face to face input sessions which deal with the teaching of the systems and skills in English. The following topics will be addressed during the semester: 1. Classroom Management 2. Teaching Vocabulary 3. Teaching Pronunciation 4. Teaching Listening 5. Teaching Reading 6. Accuracy versus Fluency 7. Teaching Speaking 8. Teaching Writing
- Literatura
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan, 2005, viii, 215. ISBN 1405080043. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1994, vi, 218. ISBN 0435240897. info
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- LEWIS, Michael a Jimmie HILL. Practical Techniques for Language Teaching. Hove, England: Language Teaching Publications, 1992, 136 s. ISBN 0-906717-55-8. info
- BROWN, H. Douglas. Teaching by principles : an interactive approach to language pedagogy. 3rd ed. White Plains: Pearson Education, 2007, xvii, 569. ISBN 9780136127116. info
- Výukové metody
- Seminars using loop input where possible.
Students participating in demonstration lessons and analysing them, in preparation for course UZAJ2037 - Practice teaching. - Metody hodnocení
- Quizzes based on the literature being read during the semester.
End of course terminology test. A maximum of 2 absences allowed during the semester. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2013/UZAJ2023