FF:US_176 Advertising and promotion - Course Information
US_176 "Art needs advertising!" Advertising and promotion in the interwar discourse about art
Faculty of ArtsSpring 2016
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D. (lecturer), PhDr. Dagmar Koudelková (deputy)
- Guaranteed by
- PhDr. Dagmar Koudelková
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alena Taranzová
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts - Timetable
- Tue 9:10–10:45 N51
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 40 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Záměrem přednášek je předvedení vybraných děl československého meziválečného umění ve světle kontextů industrializované společnosti. Reklama je zde metaforou pro principy, motivy a inspirace jazyka umění atributy moderní civilizace a obchodního ducha.
- Syllabus (in Czech)
- Úvod: Kdo touží po říši idejí? Každá z přednášek bude věnována jednomu z uměleckých děl meziválečného období. V návaznosti na téma toho kterého díla pak představí inspirace městským folklórem, projevy masové kultury, estetické pojmy a další díla s uvedenými příbuzná. Osnovu budou tvořit: Nejskromnější umění Josefa Čapka, obrazové básně kolem Karla Teiga, kuličkové ložisko, selfaktor Otty Gutfreunda, abstrakce Františka Kupky, grafika Ferdiše Duši, koláže Toyen, Teiga a Jindřicha Štýrského, Poesie 1932, skříňky Zdeňka Rykra, jediná realizace architektury Zdeňka Rossmanna, světelná torza Zdeňka Pešánka, kresby Josefa Šímy, psychotická všednost Vlasty Vostřebalové-Fischerové. Závěr: Poutníci nového jazyka
- Literature
- GOPNIK, Adam - VARNEDOE, Kirk, High and Low. Moderne Kunst und Trivialkultur. 1995
- BÜRGER, Peter. Teorie avantgardy ; Stárnutí moderny : stati o výtvarném umění. Edited by Peter Bürger, Translated by Václav Magid - Tomáš Dimter - Martin P. Vydání první. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2015, 345 stran. ISBN 9788087108598. info
- FOSTER, Hal. Umění po roce 1900 : modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Translated by Josef Hrdlička - Irena Ellis - Jitka Sedláčková. Praha: Slovart, 2007, 704 s. ISBN 9788072099528. info
- ADLEROVÁ, Alena. Dějiny českého výtvarného umění. [D.]Ş4/2, 1890/1938. Vyd. 1. Praha: Academia, 1998, 478 s. : i. ISBN 80-200-0623-0. info
- Teaching methods (in Czech)
- Ke každé přednášce si studenti přečtou povinný text vztahující se k interpretovanému dílu. Každou hodinu také studenti obdrží handouty s doporučenou literaturou podrobněji doplňující dané téma přednášky.
- Assessment methods (in Czech)
- Text na jedno ze tří zadaných témat (4-8 normostran)je třeba poslat a moji mailovou adresu do 20. 6.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2016/US_176