FF:VIKBB33 Publishing - Course Information
VIKBB33 Publishing and associated activities
Faculty of ArtsSpring 2016
- Extent and Intensity
- 2/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D. (assistant)
- Guaranteed by
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Supplier department: Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts - Timetable
- Thu 3. 3. to Thu 28. 4. each odd Thursday 17:30–20:45 B2.34
- Prerequisites (in Czech)
- Předpokladem je zájem o proces vzniku knihy od námětu po vydání a aktivní účast na blokových seminářích.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Information and Library Studies (programme FF, B-IS) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Projít teoreticky s praktickými ukázkami základní proces vzniku a realizace díla a na jeho základě vypravovat vlastní návrh vybraného média se zaměřením na specifika různých nakladatelství. Přednáškové bloky povedou nakladatelé z těchto nakladatelství: - Nakladatelství MU (Lenka Brodecká a Alena Mizerová) - Petrov (Martin Reiner) - Melvil (Tomáš Baránek) - Host (Miroslav Balaštík) - Cesta domů (Martina Špinková).
- Syllabus (in Czech)
- 1) Nakladatelství MU: univerzitní nakladatelství; jak a kdy nakladatelství funguje; právní a ekonomické otázky; spolupráce s vědeckým aparátem; redakční práce,... 2) Petrov: historie vydávání; fenomén Michal Viewegh; které knihy jsou úspěšné a proč?; marketing v neziskové sféře; budoucnost vydávání beletrie,... 3) Melvil: technické aspekty nakladatelské práce; využívání nových technologií v nakladatelstvích; vydávání e-booků,... 4) Host: tvorba edičních plánů; vyhledávání, výběr a práce s rukopisy; práce s médii (veletrhy, čtení, autogramiády, literární ceny, žebříčky prodeje, reklama); granty na knihy; překlady, autorská práva u zahraničních děl. 5) Cesta domů: nakladatelství zaměřené na téma umírání, smrti a doprovázení umírajících; redaktorská, distribuční, propagační a prodejní specifika nakladatelství Cesta domů.
- Literature
- PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha : příručka pro nakladatele. Vyd. 1. Praha: Paseka, 2003, 248 s. ISBN 8071855162. info
- Teaching methods (in Czech)
- 5 blokových interaktivních seminářů vždy ve čtvrtek večer.
- Assessment methods (in Czech)
- K úspěšnému ukončení předmětu je povinná účast na seminářích.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
General note: V předmětu je hodnocena docházka a aktivita na seminářích - vzhledem k tomu, že je postaven na hostujících přednášejících z praxe, není možné jej absolvovat dálkově.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2016/VIKBB33